מלנומה in situ
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר נתנזון שלום רב, אני בת 39, לפני כ-3 שבועות עברתי הסרת שומה בבטן התחתונה ובדיקת הביופסיה חזרה עם אבחנה של melanoma in situ. הפלסטיקאי שהסיר את השומה הסביר לי כי מדובר במלנומה שלא חדרה פנימה (ללא עובי) לכן יש להסיר עוד עור מסביב בלבד ולהיות במעקב כל 6 חוד'. בנוסף הופניתי ע"י הרופא המטפח בקופ"ח למרפאת עור וגידולים שבתל השומר. אשמח לדעת אילו בדיקות מומלץ לעבור במצב כזה, הייתי רוצה לוודא שהכל תקין מעבר למה שגילו. בתודה מראש, ניצה.
מקובל לעבור בדיקך רופא עור כל 3 חודשים למשך שנתיים ואח"כ כל 6 חודשים. מיפוי שומות (www.molemap.co.il) מומלץ אם יש לך שומות מרובות. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון