basal cell carcinoma
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר ניר נתנזון, לאימי הוצא לאחרונה נגע בעור (מהירך) אשר היה לה במשך כעשור. הנגע היה אדמדם על דרך קבע ולתקופות היה מחליף צבעו לאדום כהה. במשך השנים רופאי העור שהתייעצה איתם המליצו לה על משחות הורמונליות למינן ותו לא. לאחרונה הנגע גדל מעט והיא התעקשה להוציאו- בבמצא superficial multifocal basal cell carcinoma אציין שהרופא שהוציא לה את הנגע התעקש שאין זה סרטני. כיום, חודשיים לאחר הוצאת הנגע- איזור התפר מגרד, חם ומציק ולטענתה ההרגשה היא כמו לפני הסרת הנגע.רופאת העור שלה המליצה לה על dermovate (globetazol propionate 0.05%) שאלותיי אליך: הראשונה היא כיצד ניתן להיות בטוחים שהוציאו לה את כל הנגע? השניה היא האם הטיפול במשחה הוא נכון ויעיל ומה עליה לעשות כדי לוודא שזה לא יחזור שוב? תודה רבה על הזמן וההתייחסות, נטע.
1. בדו"ח הפתולוגי אמור להיות ראשום האם הנגע יצא בשלמותו- Margins are free. 2. הטיפוך במשחה יכול להועיל לגרד, אולם כדאי שהמנתח יבדוק את האיזור. 3. גידול מסוג BCC שהוצא בשלמותו אינו חוזר. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון