הסרת נגעים חשודים כממאירים בלייזר
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לאדם עם נגעים רבים מאוד בגב שחלקם הוסרו ונימצאו ממאירים (מלנומה ו - BCC) הומלץ להסיר את יתר הנגעים בעזרת לייזר. האם זו הדרך המומלצת? האם אין דרך זן פוגעת ביכולת איתור של נגעים ממאירים נוספים? האם תוכל לפרט את היתרונות והחסרונות בדרך זו?
לטעמי מדובר בהימור על החים ותו לא. בהסרת נגעי עור בליזר לא יודעים מה טיבה של הריקמה שהוסרה והאם הוסרה בשלמותה. מאחר שהדיוק האבחנתי של הרופא באבחנת מלנומה אינו 100%, אם חלילה הוסרה מלנומב שלא אובחן כמלנומה, והיא לא הוסרה בשלמותה, קים סיכוי גבוה להופעת גרורות לאחר מס' שנים- ללא שהמטופל ידע מה מקורן. לכן לטעמי, וביחוד באנשים בסיכון גבוה, רק הסרה בעזרת סכין ובדיקה פתולוגית של הנגע היא השיטה המקובלת. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון