הסרת נקודות חן.
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. לפני כחודשיים הוסרה ממותני נקודת חן. הנקודה התגלתה כמלנומה ( melanoma,breslow at least 4.5 mm, clark 4). מאז עברתי הרחבת כריתה והוצאת בלוטת זקיף. יש לי בגב עשרות נקודות ,חלקן בולטות,חלקן גדולות ושטוחות על העור. אני במעקב מתמיד אצל רופא עור ולא נחשפת לשמש, ובכל זאת,רק בעלי ראה את הנקודה וחשב שהיא לא תקינה. האם נכון להסיר נקודות שנמצאות במקומות "מועדים לפורענות"? האם הסרת נקודות- מנטרלת את הפוטנציאל ההרסני שלהם? או שאז יכולה להתפתח מלנומה רק בלי "ראיות"? תודה מראש.
ריבוי שומות הינו גורם הסיכון המשמעותי ביותר להתפתחות מלנומה ממאירה. אולם רוב המלנומות מופיעות דווקא כנגע חדש ולא כשומה קיימת שהשתנתה. כמו כן אין מקומות או שומות שניתן להעריך כי הן מועדים יותר לפורענות. לכן לא מומלץ ולא מקובל לבצע כריתה "מונעת" של כל השומות- כריתה כזו אינה מפחיתה את הסיכון להופעת מלנומה חדשה, מצד אחד, וגורמת לצלקות מרובות ומיותרות, מצד שני. על מנת להגדיל את סיכוי הגילוי של מלנומה בשלב המוקדם שלה ע"י דרמוסקופיה וגילוי אובייקטיבי של שינויים מומלץ לשקול מיפוי שומות דיגיטלי- ראי באתר www.molemap.co.il. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון