bcc ובוטוקס לפנים
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לך. אני בת 62 וב 7 השנים האחרונות הוצאו לי גידולי bcc scc מהיד הימנית מהלחי והאף הימנים ומצוואר. שאלותי הן: 1. האם יש משהו שאני יכולה לעשות או לא לעשות כדי למנוע היווצרות גידולים כאלה (אני לוקחת באפן סדיר כדורי סידן ואומגה3) 2. לאחרונה עלתה שאלת הזרקת בוטוקס לפנים. מה דעתך? האם זה יכול להחיש את התפתחות הגידולים? 3. האם יכולה להיות סיבה לכך שנמצאו גידולים רק בצד ימין? בתודה מראש.
גידולים אלו קשורים לחשיפה שלך בעבר לשמש. ניתן לשקול נטילת כדורי רטינואידים (נגזרות של ויטמין A) כגון ניאוטיגסון אולם עדיין לא מדובר על מניעה מוחלטת של הגידולים. בוטוקס אינו משפיע על גידולים אלו. לגבי הצד הימני- האם צד זה נחשף אצלך בעבר יותר לשמש? בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון