הסרת נקודת חן
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. יש לי מספר נקודות חן בגוף ומטעמים אסתטיים הייתי מעוניינת להורידן. רופא העור שלי בדק אותן ואיבחן שהן אינן מסוכנות ושהוא לא היה ממליץ להסירן גם לא בלייזר מכיוון שזה יגרום לצלקות מכוערות. מה ניתן לעשות? האם יש דרך אחרת שלא משאירה צלקת?
כל הסרת של שומה יכולה להשאיר צלקת, וקשה לחזות מראש כיצד תיהיה התוצאה הסופית. אני אישית לא מממליץ על הסרה בלייזר מאחר שיכולת האבחנה בעין של רופא העור עומדת על 60-70% בלבד- כלומר, יתכן שאחת השומות הינה סרטנית, והסרה בלייזר לא תאפשר לך לדעת על כך. לטעמי אם כבר מחליטים על הסרה חייבים לשלוח ביופסיה מהשומה ולכן יש להסירה רק בניתוח. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון