בדיקה לפני הסרת שומה
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
לד"ר נתנזון שלום קיבלתי ממך בתשובה לשאלתי "צורך בביופסה", שלא בכל שומה חושדים כסרטנית. האם למרות זאת יש חובה לשלוח לביופסה כל שומה שמסירים ומדוע? אזכיר שמדובר בילדה בת ה 11 שרוצה להסיר שומה כהה קטנה מעל השפה (קוטר 2 מ"מ) בולטת מעט (לא יותר מחצי מ"מ) , שהחלה כנקודת חן לא בולטת והלכה והתפתחה במשך השנים, ורופא עור לא חושד בה כמסוכנת. בתודה, אלי
לקריאה נוספת והעמקה
ממש לא ברור לי מדוע לא לשלוח את השומה לבדיקה פתלוגית. נכון שמלנומה נדירה אצל ילדים אולם למה לקחת סיכון אם בכל מקרה השומה מנותחת? בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון
(מספר מקשר)