תחילת גיל 43: סיכוי לילד נוסף?
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
פרופ' זיידמן שלום, ברשותך, ה"הסטוריה" שלי, בקצרה: מחר אהיה בת 43. יש לי ילד בן שנתיים, פרי הריון ספונטאני בחודש הפסקה אחרי טיפול IUI אחד, לידה רגילה. פחות משנה אחרי הלידה - הריון ספונטאני, הפלה מסיבת missed (התגלה בשבוע 12) וגרידה. כשנה לאחר מכן - הריון אחרי טיפול IUI אחד עם מנוגון, שהסתיים בהפלה טבעית מסיבת missed (התגלה בשבוע 9) ונטילת ציטוטק לצורך 'ניקוי' מוחלט. בריאה (למעט תת-פעילות בלוטת התריס, מטופלת יוטירוקס; נוטלת פלוטין), אף ממצא חריגים באף בדיקה, לרבות הבעל. לאחרונה ביצעתי בדיקת דם לקרישיות יתר וכל התשובות שהגיעו עד עתה נראות בתחום הנורמה. מבחינת ה'רוח' - נחושה להביא אח/ות לבני מביצית שלי. רופא הפריון שלי שוקל IVF. הגניקולוג שלי אמר, שבגילי, הסיכוי להשיג לידה (לא רק הריון) ב-IVF הוא חד-ספרתי נמוך וכי הסיכוי המקביל בהריון ספונטאני - גבוה יותר (!). שאלתי: מהי, לדעתך, הדרך בעלת הסיכוי הרב ביותר להשיג את המטרה? ומה הסטטיסטיקה אומרת לגבי הדרך הזו? ו- רק לוודא - האם 'חד ספרתי נמוך' מתייחס לסיכוי פר מחזור טיפולים? תודה למפרע על התייחסותך, ועל ההזדמנות לשאול. *לא* נלקח כמובן מאליו. גלית
הסיכוי אכן נמוך בגילך, אבל אני לא מושוכנע שטיפולי פריון לא יכולים להגביר את הסיכוי.