לד"ר נילי רז אשמח לעזרה! תודה!

דיון מתוך פורום  גינקולוגיה ופריון

25/08/2019 | 15:20 | מאת: שושי

שלום ד"ר רז,בגלל פרולקטין גבוה שנבע מאדנומה שנתיים לא היה לי ווסת. לפני חצה שנה פתאום (בלי טיפול תרופתי) ההורמון התאזן והווסת חזרה להגיע כל חודש בדיוק. הבעיה שאני סובלת מאוד מכאבי ביוץ וכאבי מחזור.. יום שלם בביוץ ויום שלם בווסת של כאבים קשים... כאבי בטן וגב ורגליים.. מרגישה חום, קושי בנשימה, עייפות.. לוקחת אדקס, רוקסט, אופטלגין.. שני כדורים בו זמנית כל כמה שעות.. קשה לי לסבול את התופעות האלו.. מה אפשר לעשות עם זה? בעיה נוספת שבחצי שנה האחרונה עלית 12 ק"ג במשקל... לא ברור איך.. אין הריון, אני בתולה.. בחוסר איזון הרגשתי יותר טוב.. עוד חצי שנה יש לי מעקב של בדיקות דם אחרי שלפני חצה שנה כל ההורמונים יצאו תקינים (ואז ההוראה היא כל שנה- בדיקות דם ואנדוקרינולוג). mri לא עשיתי כמעט שנתיים ורוב הסיכויים שלא אעשה יותר.. אמרו שאין צורך כי עשיתי פעמיים בשנתיים עוקבות (הפעם השניה לפני שנתיים) ולא היה בו שינוי.. אודה לעזרה! תודה!

לקריאה נוספת והעמקה
25/08/2019 | 19:49 | מאת: ד"ר נילי רז

שלום, ראשית נדרש שוב פרופיל הורמונלי, אולי העליה במשקל קשורה לשינויים בבלוטות הורמונליות אחרות, למשל בלוטת התריס. אולי היה לך שינוי בתאבוו או שינוי בספורט/אורחות חיים. לגבי המחזור הסדיר זה מצויין לגבי הכאבים העזים בעת מחזור ובעת וסת, יש לכך כמה סיבות אפשריות, אחת מהן היא אנדומטריוזיס וצכן אני ממליצה לך לפנות למומחה/ית בתחום כאב אגן כרוני ואנדומטריוזיס לאבחון או לשקול עם רופא הנשיםהשלך טיפול בגלולות מה שיפחית מאוד את הכאבים.

29/08/2019 | 23:57 | מאת: שושי

איך מאבחנים אנדומטריוזיס..? בדיקות הדם שלי תקינות. עשיתי אטלטרסאונד מהבטן (אני בתולה..) ויצא מספר זקיקים בכל שחלה ושחלה ימנית גבוהה.. בשנים שלא קיבלתי מחזור היה לי ציסטות ורירית עבה אבל זה נעלם. איזה עוד בדיקות יאמרו לי לעשות, תודה?

מנהלי פורום גינקולוגיה ופריון