רואקוטן ואלרגיה בעין

דיון מתוך פורום  קרנית העין

07/08/2018 | 15:34 | מאת: שירה

שלום לכל המייעצים הנהדרים אני ממש מיואשת ומקווה שפה אוכל למצוא פיתרון או עצה טובה לפני שבוע וחצי התחלתי לסבול מהרגשה של גוף עזר בעין וגם הפרשות מוגלתיות חשבתי שמדובר ביובש שהחמיר משום שאני לקחתי רואקוטן עד לפני שבוע שהבעיה החלה יש לציין שלאורך כל התקופה סבלתי מיובש קל והשתמשתי בטיפות ריפרש טירס, התחושה הייתה חזקה מאוד בעין שמאל - גרד, והרגשה של גוף זר בעין והעין ימין יובש ניגשתי לרופא עיינים שאבחן יובש ונתן לי טיפות הרגשתי ממש לא טוב עם הטיפות ושהן מחמירות את המצב, חזרתי אליו והוא אבחן שוב יובש אך הפעם אלרגיה ״קלה״ לדבריו ונתן לי משחה סטרואידית ״מקסיטרול״ וטיפות ליובש מתוך פחד להשתמש במשחה ניגשתי בלילה למיון עיינים שם הרופא ה2 אבחן גם יובש וגם הפך לי את העפעף ואבחן אלרגיה קלה שזה דבר שלא סבלתי ממנו מעולם! ההרגשה הייתה נוראית של גרד מציק ותחושה של גוף זר בעין יומיים לאחר תחילת השימוש במשחה חשתי הקלה מסויימת אך עדיין תחושה של יובש חזק ומדי פעם צריבות ואף כאבים התחלתי להשתמש בנוסף גם בכדורים מסוג אריוס לאלרגיה אומנם אני רק בתחילת הטיפול אך אני מאוד סובלת וחוששת שהראקוטן הרס לי את העיינים לצמיתות (לקחתי מינון נמוך לחצי שנה) הבעיה הזאת שנוצרה גורמת לי לחרדה והתעסקות רבה עם העיינים וגם מפריעה לי בעבודה (התחלתי לעבוד מול קופה בחנות) אני מאוד חוששת שהטיפול לא יעבוד אשמח לשמוע מאנשים עם ניסיון בנוגע לדלקת עיינים אלרגית מה עשיתם?

לקריאה נוספת והעמקה

ראוקוטן עלול לגרום ליובש בעין ולפגיעה בבלוטות החלב לאורך העפעף. יש להיבדק עי רופא עיניים שישים לב לבלוטות המיבומיאן ולסימנים נוספים ליובש. הטיפול הפשוט הוא הרבה תחליפי דמעות ללא חומר משמר לאורך זמן ואם זה לא יעזור ניתן להתקדם עם הטיפול. הסימנים שהרופא ראה המרמזים לאלרגיה יתכן והם עקב יובש

11/08/2018 | 11:26 | מאת: שירה

ראשית תודה רבה ד״ר על המענה המפורט והמהיר! מודה מקרב ליבי. שנית נבדקתי במהלך השבוע עיי רופא עיינים אחר שבדק את בלוטות המביומיאן ולשמחתי טען כי אינן סתומות, בנוסף טען כי אכן יש יובש חמור אך הוא לא רואה אלרגיה ..הרופא המקורי שלי בדק אותי גם כן ואמר שיש שיפור אבל להמשיך את המשחת מקיסטרול הסטרואידית שניתנה לי ל10 ימים שאכן נותת לי הקלה מסויימת כאשר אני מורחת אותה לפני השינה ..האם משחה סטרואידית וטיפות ליובש נחשבות טיפול מקובל ביובש חמור בעיינים? אני חוששת להשתמש במשחה הסטרואידית שלא לצורך ..

אכן הסטרואיד עשוי לעזור ביובש אך טיפול ממושך בסטרואידים הוא בעייתי. לכן במקביל יש לנסות פתרונות נוספים

11/08/2018 | 23:26 | מאת: שירה

שוב המון המון תודה ד״ר על המענה !!! מעריכה מאוד שאלה אחרונה חביבה - האם מצב זה של יובש שנובע מהראקוטן הוא הפיך? ומה זאת אומרת פתרונות נוספים ? - על מה אתה ממליץ? והאם יש טיפות מסויימות שאתה ממליץ עליהן שאינן עם חומר משמר? אשמח להמלצות שכן ניסיתי טיפות רבות ללא הועיל המון תודה!!

מנהל פורום קרנית העין