2 שאלות

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

31/10/2007 | 05:07 | מאת: רוני

שלום. אני בן 25 1. האם אתה יכול לתאר לי מה בעצם משתנה במוח במצבים שבהם ניתן להפסיק לקיחת כדורים אחרי כמה חודשים כי הרי כשלא לוקחים המצב אמור לחזור לקדמותו כי עד כמה שאני יודע הכדורים יותר דומים לאוקמול מאשר לאנטיביוטיקה כלומר כל עוד משתמשים לא מרגישים אתה הכאב כמו באוקמול וזה לא משהו שמרפא כמו באנטיביוטיקה. לסיכום איך אפשר אחרי כמה חודשים או שנים לחיות בלי כדורים? 2. האם אתה יכול לפרט לי לאילו מטרות מיועדת התרופה רסיטל , לחולים באילו מצבים היית נותן אותה? וגם מהן התרופות שהן ממש אותו דבר כמו רסיטל? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
31/10/2007 | 21:48 | מאת: ד"ר עופר שמגר

רוני שלום, ראשית אינני יודע לאיזו הפרעה ניתנו הכדורים, ואיזה כדורים ניתנו בדיוק, כך שאוכל להתייחס לשאלה הראשונה באופן כללי בלבד. אמנם ככלל התרופות הפסיכיאטריות לא מרפאות הפרעות נפשיות אלא רק מאזנות את המצב, אבל חלק מההפרעות נעלמות מעצמן לאחר מספר חודשים. אם להשתמש בדוגמה שלך- גם דלקת גרון עוברת מעצמה תוך מספר ימים, והאקמול עוזר לעבור את התקופה הזו עם פחות סבל. אחרי מספר ימים כבר לא צריך אקמול כי הדלקת חולפת. מאידך- חלק מההפרעות הפסיכיאטריות הן באמת כרוניות, כך שלא כדאי להפסיק בהפרעות אלו את הטיפול. לגבי רסיטל- מדובר בתרופה השייכת למשפחת ה- SSRI, שהן תרופות המעלות את רמת הסרוטונין במוח. השימוש העיקרי בתרופה הוא למצבי דיכאון וחרדה, כולל הפרעות כמו OCD, GAD, פוביות ועוד. לפעמים משתמשים בה גם לטיפול בכאב כרוני, ולאנורקסיה. התרופה הזהה לחלוטין לרסיטל היא ציפרמיל. ישנן תרופות דומות (מאותה משפחה) כמו פאקסט, פרוזאק, ציפרלקס ולוסטראל.

לקריאה נוספת והעמקה
01/11/2007 | 02:18 | מאת: רוני

שלום, ותודה על התשובה. אני רוצה לשאול עוד כמה דברים תיאורטיים לגבי הרסיטל. 1) האם באופן כללי קיימת תופעה של רמת סרוטונין גבוהה מידי ואם כן מה היא עושה? 2) בהמשך לכך אני מניח שכשהרסיטל מעלה את רמת הסרוטונין, זה נותן סוג של highביחס למצב הדיכאון שלפני. אני שואל מחוסר ידע לחלוטין כך שיכול להיות שאין שום קשר אך האם סמים למיניהם פועלים על אותו עיקרון רק ברמות גבוהות מאוד?

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה