פחד קהל

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

23/10/2013 | 22:49 | מאת: אנונימי

לכבוד ד"ר גבריאל ברקאי, בזמן הקרוב אני אצטרך לתת מספר הרצאות בפני קהל ואני ממש מתקשה אפילו לחשוב על כך. רציתי לשאול האם יש כדורים שיכולים להקל במצבים כאלו? כדורים שלוקחים אותם ממש לפני כזה אירוע ומקלים על מתן ההרצאה.. (כדורים שאין בהם תופעות לוואי והתמכרות וניתן לקבל אותם על ידי רופא המשפחה?) אשמח למענה הנושא חשוב לי, ותודה רבה לך על פורום כזה אנונימי.

לקריאה נוספת והעמקה
25/10/2013 | 10:21 | מאת: ד"ר גבריאל ברקאי

אפשר לנסות כדור הרגעה כמו Clonex (החומר הפעיל clonazepam) במינון של 1/2 מ"ג. זה כדור שיכול להיות ממכר, אבל אין שום סכנה כזו בנטילה חד פעמית. יש סכנה שהכדור לא רק ירגיע אלא גם יהיה מטשטש או מרדים. אפשר לנסות גם כדור של Deralin (החומר הפעיל propranolol) במינון של 10 מ"ג. תופעות הלוואי של כדור זה הן ירידה בדופק ובלחץ דם, מה שיכול לגרום לסחרחורת וכאב ראש. המינונים שכתבתי הם מינונים נמוכים ולכן אין סכנה לתופעות לוואי חמורות. בכל מקרה אם תכלית ליטות אחת מהן, או תרופה אחרת כלשהי, מומלץ לנסות פעם ראשונה כמה ימים קודם ולא לפני הרצאה, שלא יהיו הפתעות לא נעימות. אם צריך טיפול תרופתי יותר מאשר פעם אחת, צריך לחשוב על אפשרויות אחרות. אפשרויות נוספות, שלא שאלת עליהן, לטיפול בחרדה חברתית, הן: טיפול תרופתי קבוע, למשל בתרופות ממשפחת הפרוזאק (SSRI). טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי התנהגותי יכול לסייע ולהביא להחלמה מלאה בשיעור דומה לטיפול תרופתי קבוע.

25/10/2013 | 10:48 | מאת: אנונימי

תודה רבה על התגובה! בנוגע לכדורים להרצאה, אם אני לפעמים סובל מסחרחורות ביום-יום זה אומר שכדאי לי להימנע מדרלין, נכון? במצב כזה עדיף לנסות את הקלונקס? כי יהיה לי פחות תופעות לוואי אני פשוט חושש מלהתעלף כתוצאה מהדרלין שוב תודה רבה

26/10/2013 | 00:17 | מאת: מיכל

מה שמאוד עוזר בנושא של פחד קהל זה פשוט ניסיון. חלק מהמקצוע שלי הוא להרצות ובהתחלה היו לי ממש התקפי חרדה לפני כל הרצאה. אבל עם הזמן הבנתי שהשד לא נורא כל כך והיום אין לי בעיה לעמוד מול קהל. מציעה לך לעשות "הרצאות ניסיון" מול קהל אוהד של בני משפחה וחברים, אפילו כל יום בשבוע שלפני שאתה צריך להרצות. כך תצבור ביטחון ויהיה לך הרבה יותר קל להרצות מול אנשים שאתה לא מכיר.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה