נוגד דיכאון שלא משמין

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

27/08/2013 | 21:01 | מאת: אני

השמנתי מפאקסט במשך שנה שלקחתי 20 קילו עקב פגיעה בחילוף החומרים בגוף ולא בגלל שאכלתי יותר ממה שנהגתי לאכול כמו כן אין לי בכלל שום נטיה להשמנה וכולם רזים מאוד אצלנו במשפחה ככה שלא הגיוני שהעליתי 20 קילו בשנה שהם שליש ממשקל גופי מאכילה מופרזת. רציתי לדעת אם כל ה ssri פוגעים במטבוליזם בגוף או שיכול להיות שאני ייקח אחד אחר ולא תהיה השפעה על החילוף חומרים או שכדאי לנסות snri בכלל שהם יותר יעילים חשוב לציין שאני סובל מחרדות איומות ומדכאון ניסיתי פעם וולבוטרין ואחרי יומיים הפסקתי כי הרגשתי שבא לי למות בגללו הפאקסט הרגיע אותי בצורה מדהימה שיפר לי את הריכוז והזיכרון פלאים ובעצם פתר לי את כל הבעיות המוחיות שהיו לי לפני של קשב וריכוז וזכרון למרות שאובחנתי כסובל adhd השאלה האם כדאי לערב כדור שמשפיע על ה נוראדנלין כשיש לי נטיה חמורה לחרדות כי הוא יכול להגביר חרדה ממה שהבנתי?

לקריאה נוספת והעמקה
29/08/2013 | 11:13 | מאת: ד"ר גבריאל ברקאי

שלום רב, רבים מה- SSRI וה- SNRI יכולים לגרום לעליית משקל, בדרך כלל במנגנון של עלייה בתאבון ולא שינויים מטבוליים. וולבוטרין נחשב לבחירה טובה, אך גם הוא יכול לגרום עליית משקל. ייתכן מאד שהחלפת הטיפול לתרופה אחרת ממשפחת ה- SSRI תעזור לשמור על ההשפעה הטובה של הפאקסט, מבלי לגרום לעליית משקל. התרופה ממשפחת ה- SSRI שהיא הכי מוצלחת במובן זה (כלומר לרוב לא גורמת עליית משקל) היא sertraline שמשווקת בארץ בכמה תכשירים (Serenada, Lustral, Sertraline Teva). גם התרופה venlafaxine ממשפחת ה- SNRI(שמשווקת תחת השם Efexor XR, Viepax XR או Venlafaxine Teva), גורמת למעט מאד עליית משקל בדרך כלל. כדורים שמשפיעים על נוראדרנלין לא בהכרח מגבירים חרדה וייתכן ששווה לנסותם. תרופות נוגדות דיכאון נוספות שאינן נוטות לגרום עליית משקל כוללות את התרופה moclobemide (שם מסחרי: Aurorix) והתרופה phenelzine (שם מסחרי: Nardil) שכבר כמה שנים אינן משווקת בארץ. אפשר לנסות, גם אם הסיבה לעליית המשקל היא שינויים מטבוליים, שינויים בהרגלי האכילה ופעילות גופנית. ואחרון: אפשר לנסות, אם זה רלוונטי, טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי התנהגותי לתסמיני חרדה ודיכאון שיכול, אם הוא עובד טוב, להחליף את הטיפול התרופתי ואינו גורם תופעות לוואי.

29/08/2013 | 21:11 | מאת: אני

רשמה לי שהכדורים מאיטים את פעילות בלוטת התריס ואצל חלק מהמטופלים שלה היא גרמה לתת פעילות בלוטת התריס שלא הייתה מקודם והיא רשמה שזה תופעה מוכרת והיא רשמה שבמקרה שלי היא הייתה מוסיפה אלטרוקסין עם הכדור השאלה אם אלטרוקסין לא ינוון את הבלוטה ולא תהיה הסתגלות של הגוף לאלטרוקסין?

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה