התייעצות בנוגע לאבא שלי

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

29/07/2013 | 22:49 | מאת: לינה

שלום, אני כותבת כאן לגבי אבי. אני היום בת 24 ומאז שאני זוכרת את עצמי אחת לכמה זמן לאבא שלי יש התפרצויות זעם לרוב ללא סיבה ממשית על הסובבים אותו בהן הוא צועק עם זעם רב, כל פעם יש תסריט מחדש שהוא לא מרגיש טוב (שרוב הפעמים הוא סתם אומר זאת). כאשר אין את התפרצויות הזעם הללו לרוב הוא מתנהג באופן מאוד אנטי סוציאלי , ברגע שהוא מרוכז בטלויזיה או מחשב אסור להשחיל מילה, זה מגיע למצב קיצוני של צרחות במידה ומישהו מזיז משהו או האשמות שבגללנו הוא הפסיד במשחק מחשב כזה או אחר. לפני כמה זמן הגיע טכנאי הביתה והוא לא פתח את הדלת מכיוון שהוא היה באמצע המשחק מחשב. הדבר שיותר מטריד אותי זה העובדה שהוא לא מודע בכלל לעובדה שההתנהגות שלו איננה נורמלית, אני כבר שנים חושבת שיש לו בעייה פסיכאטרית ואומרת זאת לאמא שלי והיא מסכימה אבל אומרת שגם ככה הוא לא יסכים לטיפול ועוזבת את הנושא עד להתפרצות הבאה שלו. אז השאלה היא מה לדעתך על סמך מה שתארתי כאן יש לו? מה ניתן לעשות במידה ובן אדם לא מגיע לטיפול?

לקריאה נוספת והעמקה
30/07/2013 | 11:50 | מאת: משה

ראשית חשוב שתדעי שבלתי אפשרי לאבחן דרך מידע באינטרנט למרות המידע הספציפי שרשמת. דבר נוסף,אי אפשר לעזור לאדם שלא מעוניין ולא משתף פעולה. זו בעיה מוכרת בהרבה תחומים בפסיכיאטריה שיש חוסר מודעות למצב ולבעיה. לעיתים חושבים שהסובבים לא בסדר והם צריכים טיפול.... מה שאפשר לעשות זה להמשיך לומר לו בלי להתיאש שככה זה לא יכול להמשך, התפרצויות זעם ותוקפנות שהורסים את האוירה בבית סתם. גם אם יכחיש את הבעיה, אין להתיאש, לחזור שוב ושוב על הצורך בטיפול. בתקוה שיעזור.

30/07/2013 | 22:39 | מאת: ד"ר גבריאל ברקאי

שלום לינה, אינני יודע מה יש לאביך. התפרצויות זעם וחוסר התחשבות בזולת יכולים להיות קשורים לכל מיני מצבים פסיכיאטריים. היה צריך שאביך יפנה לייעוץ פסיכיאטרי וחבל שהוא מסרב. אם יש לאדם התנהגויות אלימות: מכות או שבירת חפצים אפשר לערב את המשטרה אות את הפסיכיאטר המחוזי. אם זו רק אלימות מילולית אז אי אפשר להכריח אדם לשנות את התנהגותו אבל גם אי אפשר להכריח את הסובבים אותו לסבול את ההתנהגות הזו. חשוב שכל אדם יידע שלהתנהגותו יש מחיר. אם אדם מתרגל שהוא יכול להשיג מה שהוא רוצה מן הסובבים אותו באמצעות טרור ואינו משלם על התנהגותו האלימה שום מחיר, ימשיך להתנהג כך כי אין לו שום סיבה לשנות את ההתנהגות. חשוב לי להדגיש שאיני מזמין אותך או את מישהו אחר להתנהגות של אלימות נגדית. כשאני כותב "מחיר" אני מתכוון למשל למניעה של דברים שהאדם צריך מן הזולת. כל אחד צריך משהו: שינקו לו, שיבשלו לו, שיהיו איתו, שיאהבו אותו, או משהו אחר.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה