תופעות לוואי של סימבלטה וגאבאפטרין

דיון מתוך פורום  ייעוץ תרופתי

02/08/2019 | 10:45 | מאת: תופעות לוואי של סימבלטה וגאבאפטרין

שלום רב, בחודש יוני האחרון פורסמה ב-ynet כתבה לפיה: חוקרים בחיפה יחד עם מדענים בינלאומיים מצאו כי נטילת תרופות נוגדות דיכאון מגדילות את הסיכון לדמנציה במאות אחוזים. בעקבות נוירופתיה אני 90mg סימבלטה ליום. החודש הייתי במרפאת שריר ועצב והומלץ לי לרדת מהסימבלטה עקב תופעות הלוואי שלה (ייתכן שבעתיד יהיה צורך להגדיל את המינון בעתיד של הגאבאפטרין). מה הן תופעות הלוואי השליליות של הסימבלטה? האם התרופה אכן עלולה להגדיל את הסיכון לדמנציה (בן 70)? לגבי הגאבאפטרין: לפני כחצי שנה התחלתי לסבול מהפרעות בשיווי משקל, עברתי מ.ר.י. ראש ולא נמצאה בעיה. המקביל (שוב "בחכמת ההמונים") מצאתי שגאבאפטרין עלול לגרום להפרעות בשיווי משקל. את הגאבאפטרין התחלתי ליטול, גם כן, לפני כחצי שנה במינון של 900mg ליום. האם קיים קשר? הרבה תודות, צביקה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, מהצד השני אני יכול להפנות אותך לאיסוף עבודות אשר הראו שטיפול בסימבלטה מפחית ומטפל בדימנציה. סימבלטה הינה תרופה שהראתה יעילות בטיפול בכאב נירופתי (בנוסף לכך שמטפלת בדיכאון). ולכן אין לך מה לדאוג מהתרופה הזו במיוחד. כן אני בעד הפחתת המינון ל- 60 מ"ג . לגבי גאבאפנטין אז יש דיווחים על קושי בקורדינאציה, אבל זאת לא תופעת לוואי שכיחה (מופיעה ב- 1 ל- 100 חולים), יש לנסות להפחית מינון או לעבור לפורמולציה בשחרור משוהה עם פחות תופעות לוואי.

03/08/2019 | 13:13 | מאת: צביקה

הרבה תודות. 1. באם אין בעייה עם הסימבלטה, אז למה לרדת ל-60מ"ג? 2. מה הכוונה ב-"פורמולציה בשחרור משוהה עם פחות תופעות לוואי"?

מנהלי פורום ייעוץ תרופתי