בעיית ברכים

דיון מתוך פורום  הליכה וניתוח תנועה

12/11/2012 | 22:21 | מאת: חייל

שלום לך, לפני כשנתיים+ הייתי הולך למכון כושר באופן קבוע. לאחר תקופה (בארך של שנה במכון עם הפסקות די ארכות) התחלתי להרגיש כאבים בברך בעיקר בירידה במדרגות לאחר-מכן זה התפתח לעלייה במדרגות ולפעמיים כאבים בברכיים בלי כל פעילות מצידם (סתם שוכב במיטה וכאבים). בתקופה האחרונה (4 חודש) הכאבים מופיעים באופן יום-יומי ומאוד משפיע בעיקר על עליית מדרגות גבוהות אך גם לאחר הליכה למרחק מסיום גם משפיע. חשוב לציין שמדובר על תקופה ארוכה של שלוש שניים. שבשנה הראשונה פניתי לאורתופד והציע לוותר על המכון (טוען שעשיתי תנועה לא נכונה במפרק הברך) וחבש לי את הברך. לאחר פניות נוספות המליץ על פיזטורפיה שנעשתה פעמיים בהפרשים של חצי שנה אך לא הרגשתי במהלכה שום שיפור משמעותי בתחושה הכללית של הכאב, אך באותם דקות אחדות של מכשיר המסאג החשמלי הרגשתי די רגוע. ביצעתי מיפוי עצמות (MRI) + אלוטרסונד אך לפי פיענוח הרופא הכל תקין ומדובר "כולה" בתנועה לא נכונה. הבעיה שבמצב הנוכחי עם כאבי הברכיים מפריעים לי מאוד להתכופף (במיוחד התנועה של הישיבה על הברכיים כאשר אתה צריך לבדוק משהו) ודבר זה מאוד מפריע לי בתיפקודי הצבאי בתור טכנאי (לא לוחם). הרופא הצבאי לא יודע אם כדאי לשלוח לאורתפד. אשמח מאוד להתייחסות.

לקריאה נוספת והעמקה
15/11/2012 | 12:56 | מאת: דור

היי אחי, אני מבין מאוד את הבעייה שלך, כי אני סבלתי גם בברכיים כנראה עקב פעילות ספורטיבית שהופסקה (רכיבת אופניים וכדורגל). הבעייה שלי(כך אמר האורטופד) הייתה במיניסקוס וברגל השנייה בגידים. כשהייתי מכופף את הברכיים או קם ממצב ישיבה היה ממש סבל. לפני כשנה מצאתי את הפיתרון האידיאלי שעזר לי. מכיוון שאני יודע מה אתה עובר,אשמח לייעץ בעניין.בהצלחה.

שלום על פי התיאור שלך ייתכן מאד כי מדובר בבעיה במפרק שבין הפיקה לעצם הירך, ובשפת העם "שחיקה של הסחוס או כאב פטלו פמורלי". הכאב הוא כאב כרוני ולא נשמע כי מדובר בחבלה ישירה שגרמה לנזק במבנה אחר כמו המניסקוס או הרצועות. אני מציע בדיקה אצל פיזיותרפיסט ותכנית טיפול שמרנית בפיזיותרפיה על פי מקור הכאב. יש להתייחס בטיפול גם למבנה הביו מכאני של הגפה התחתונה ובמידת הצורך להשלים את הטיפול אם המלצה לנעל נכונה ומדרס במידת הצורך. בהצלחה סאם www.imacs.co.il

מנהל פורום הליכה וניתוח תנועה