ניתוח לייזר חוזר בעיניים
דיון מתוך פורום הסרת משקפיים ושיפור הראייה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב , לפני כעשרים שנה עברתי ניתוח לייזר בעיניים . הוא החזיק כמה שנים ועתה יש מספרים ונדרש ניתוח חוזר . המספר הוא 3 ( לרחוק ) ובעין אחת יש גם צילינדר . עובי הקרניות בשני העיניים האחת 540 והשניה 520 . נבדקתי ועד שלא סיפרתי שנותחתי נדמה היה שמציעים לי גם את שיטת הלאסיק כשהזכרתי שנותחתי שונה הטון לשימוש ב prk . השאלה שלי האם קטגורית : ניתוח חוזר מחוייב המציאות ביצוע רק בשיטת prk ? עד כמה מסוכן לבצע ניתוח חוזר בלאסיק ? יש שיטה המכונה iq - שכבודו כתב עליה שהיא לאסיק , ובכל זאת אבקש הרחב , כי לך כתפיים רחבות . ולנו הדיוטות התשובה קריטית כי שם מנותחים באופן חוזר בשיטה ( שכתבת בתשובה שהיא לאסיק ) . נודה לך , אם תוכל להתייחס טיפה לשיטה זו - ששום שהיא חריגה ושונה. שאף אם אתם חושבים אחרת , שיש שם מומחיות לגיטימית ואנו בתוך הרפואה. ושלכל היותר זה הילל ושמאי . ולהרגיע שלא מדובר בשיטה - מסוכנת מידי הרפתקנית . בתודה מראש .
שלום רב, טיפול משלים לתיקון מספר נוסף לאחר ניתוח לייזר בעבר יכול להתבצע בכל מיני אופנים. הדרך המקובלת כיום במרבית המקומות היא ביצוע prk - גם במקרה בו בוצע lasik בעבר וגם במקרה שבוצע prk בעבר. לא מקובל לחתוך קרנית שבוצע בה prk בעבר או להרים פרוסת קרנית שעברה lasik בעבר. הסיכון בכך גבוה מידי והסיכון ב prk במקרה זה הרבה פחות. לגבי iq: לא ידוע לי על שיטת iq. יש מכשיר לייזר עם מודל מסויים שנראה iq אבל אין מדובר בשיטה השיטות כיום הן: 1. חיתוך וליטוש (lasik ו- intralasik) 2. ליטוש בלבד (prk, lasek, epi-k) 3. Smile בהצלחה
דר מלר , תודה על תשובתך . אם תוכל להסביר מהן אותן הטכניקות לניתוח חוזר ? ומה ההבדל בינהן ? אחדד כי אם הבנתי נכון ; יש שני סוגים סוגים עיקריים - זו של הרמת הקרנית ( לכך יש מספר טכניקות לאסיק אינטרלאסיק וכד ) לאחר ההרמה ומתחת נעשית הפעלת לייזר המלטש , ואחרי מחזירים את את השכבה וסוגרים . הסוג השני ללא קילוף השכבה העליונה מכונה prk . בו יש חדירה על ידי המסה של חלק מהשכבה העליונה ע"י (אלכוהול רפואי ) ואז הפעלת הלייזר , ועדשה מעל והתאים שהומסו אמורים לצמוח מחדש. בתודה מראש . וזו הטכניקה לניתוח חוזר . אשמח שתאיר את עיניי בתודה מראש .