ניתוח לייזר חוזר בעיניים

דיון מתוך פורום  הסרת משקפיים ושיפור הראייה

18/11/2022 | 09:26 | מאת: איתן

שלום רב , לפני כעשרים שנה עברתי ניתוח לייזר בעיניים . הוא החזיק כמה שנים ועתה יש מספרים ונדרש ניתוח חוזר . המספר הוא 3 ( לרחוק ) ובעין אחת יש גם צילינדר . עובי הקרניות בשני העיניים האחת 540 והשניה 520 . נבדקתי ועד שלא סיפרתי שנותחתי נדמה היה שמציעים לי גם את שיטת הלאסיק כשהזכרתי שנותחתי שונה הטון לשימוש ב prk . השאלה שלי האם קטגורית : ניתוח חוזר מחוייב המציאות ביצוע רק בשיטת prk ? עד כמה מסוכן לבצע ניתוח חוזר בלאסיק ? יש שיטה המכונה iq - שכבודו כתב עליה שהיא לאסיק , ובכל זאת אבקש הרחב , כי לך כתפיים רחבות . ולנו הדיוטות התשובה קריטית כי שם מנותחים באופן חוזר בשיטה ( שכתבת בתשובה שהיא לאסיק ) . נודה לך , אם תוכל להתייחס טיפה לשיטה זו - ששום שהיא חריגה ושונה. שאף אם אתם חושבים אחרת , שיש שם מומחיות לגיטימית ואנו בתוך הרפואה. ושלכל היותר זה הילל ושמאי . ולהרגיע שלא מדובר בשיטה - מסוכנת מידי הרפתקנית . בתודה מראש .

שלום רב, טיפול משלים לתיקון מספר נוסף לאחר ניתוח לייזר בעבר יכול להתבצע בכל מיני אופנים. הדרך המקובלת כיום במרבית המקומות היא ביצוע prk - גם במקרה בו בוצע lasik בעבר וגם במקרה שבוצע prk בעבר. לא מקובל לחתוך קרנית שבוצע בה prk בעבר או להרים פרוסת קרנית שעברה lasik בעבר. הסיכון בכך גבוה מידי והסיכון ב prk במקרה זה הרבה פחות. לגבי iq: לא ידוע לי על שיטת iq. יש מכשיר לייזר עם מודל מסויים שנראה iq אבל אין מדובר בשיטה השיטות כיום הן: 1. חיתוך וליטוש (lasik ו- intralasik) 2. ליטוש בלבד (prk, lasek, epi-k) 3. Smile בהצלחה

21/11/2022 | 17:22 | מאת: א.א

דר מלר , תודה על תשובתך . אם תוכל להסביר מהן אותן הטכניקות לניתוח חוזר ? ומה ההבדל בינהן ? אחדד כי אם הבנתי נכון ; יש שני סוגים סוגים עיקריים - זו של הרמת הקרנית ( לכך יש מספר טכניקות לאסיק אינטרלאסיק וכד ) לאחר ההרמה ומתחת נעשית הפעלת לייזר המלטש , ואחרי מחזירים את את השכבה וסוגרים . הסוג השני ללא קילוף השכבה העליונה מכונה prk . בו יש חדירה על ידי המסה של חלק מהשכבה העליונה ע"י (אלכוהול רפואי ) ואז הפעלת הלייזר , ועדשה מעל והתאים שהומסו אמורים לצמוח מחדש. בתודה מראש . וזו הטכניקה לניתוח חוזר . אשמח שתאיר את עיניי בתודה מראש .

מנהלי פורום הסרת משקפיים ושיפור הראייה