ציסטה בלבלב
דיון מתוך פורום כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב ב סי טי של אבא שלי בן 54 התגלה : הודגם ממצא ציסטי לובולרי באיזור גוף הלבלב חלקו הפרוקסימלי בגודל כ 16*8 ממ אשר לא מקבל האדרה עם חומר ניגוד. הגסטרואנטורולוג המליץ על eus . מה זה אומר ? האם סוג זה של ציסטה מסוכנת? מה הפרוגנוזה !! אם אפשר הסבר ..!! האם אפשר להירגע !! תודה מראש
שלוב רב, ציסטות בלבלב יכולות להיות שפירות וממאירות. מבין הציסטות השפירות ישנן כאלה אשר בעלות יכולת להשתנות בעתיד לגידול ממאיר ולכן מחייבות כריתה וישנן כאלה שלא משתנות או בעלות סיכוי קטן להשתנות, ואחר כאלה ניתן לעקוב ולא לנתח. ההחלטה על דרך הטיפול תלויה בגיל החולה, האם סובל מתסמינים כלשהם כגון כאב בטן או גב או שניהם, ירידה במקל או בתאבון וכול', גודל הציסטה, עובי הדופן? נוכחות מחצות או הסתידויות, נוכחות גוש בדופנה וכול. כל הפרטים האלה מאופינים ביתר דיוק בבדיקת ה- EUS. בנוסף, בדיקה זו ניתן לשאוב נוזל מתוך הציסטה הזו ולשלוח אותו לבדיקה כימית אשר תוצאותיה עוזרות לאפיין את הציסטה יותר.