דלקת בלבלב

דיון מתוך פורום  כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב

14/02/2011 | 21:54 | מאת: לירון נחמיה

אימי עברה לפני 10 ימים בדיקת ercp לשם הוצאת אבנים מכיס המרה, הבדיקה לא צלחה, האבנים לא הוסרו ואף נגרמה דלקת חמורה מאוד ללבלב כתוצאה מסיבוך הבדיקה. אימי מאושפזת כבר 10 ימים בהדסה עין כרם ללא כל שיפור במצבה, הרופאים טוענים שהצטבר נוזל בלבלב ויש לנקזו בעזרת הכנסת מחט אם לא ינוקז מעצמו, בקיצור צריך לחכות בסבלנות ובינתיים ספירת הדם של הכדוריות הלבנות גבוהה מאוד ולא משתפרת, כמובן לאחר שהדלקת תעבור יש להוציא במיידי בניתוח את כיס המרה. שאלתי היא כמה זמן יקח לדלקת לעבור והאם יתכנו סיבוכים נוספים בעיקבותייה? תודה מראש, לירון.

לקריאה נוספת והעמקה
16/02/2011 | 23:04 | מאת: ד"ר גיל אוחנה

דלקת לבלב יכולה להיות מחלה חמורה עם סיבוכים לא קלים הדורשים לעיתים התערבות רדיולוגית או אף ניתוחית. בחלק מהמקרים די בטיפול שמרני , כמו צום ונוזלים וטיפול נמרץ טוב לפיתרון הבעיה. במקרה שלה הדלקת נגרמה מפעולת ה- ERCP. אני מניח כי פעולה זו נעשתה על מנת לפנות אבנים מתוך צינור המרה המשותף, והואיל ופעולה זו לא צלחה הרי שיש עדין אבנים בתוך צינור המרה. זהו מצב שיכול להחמיר את דלקת הלבלב וידרוש קרוב לודאי פיתרון בעתיד בנוסף לכריתת כיס המרה. האם קיימת הרחבה של דרכי מרה? האם יש צהבת?

17/02/2011 | 10:27 | מאת: לירון

אין צהבת, בבדיקת הercp החדירו מעין צינורית שתבצע חסימה לאבנים בדרכי המרה כדי שאולי יפלטו מעצמם דרך הקיבה. צריכים לבצע בדיקת סי טי שבוע הבא כדי לראות מה מצב הדלקת והנוזל הקיימים בלבלב ורק לאחר מכן להחליט האם לנתח או קודם לנקז את הנוזל בלבלב.האם יש צורך לחזור על בדיקת ercp לשם הוצאת הצינורית שהוחדרה או שאפשר להוציא אותה דרך הניתוח להוצאת כיס המרה? האם מצבה של אימי יחזור לקדמותו והדלקת לא תשפיע ותעבור לגמרי או שיתכנו סיבוכים ושינוי המצב לתמיד?

מנהל פורום כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב