אבנים במרה

דיון מתוך פורום  כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב

22/08/2010 | 21:52 | מאת: סמדר

שלום בתי בת 28 ובריאה בד"כ, סובלת לאחרונה מכאבי בטן. צילום בטן הראה אבנים במרה, אבל פגישה אצל כירורג הובילה למסקנה שאופי ומיקום הכאבים לא אופיינים להתקפות אבני מרה. מצאו לה גם את חידדק ההליקובקטור, ואחרי טפול אחד הכאבים נרגעו, רק שלאחרונה שוב חזרו. היא מתכוונת להנשא ולהכנס להריון בקרוב, ופוחדת שהתקפים חזקים של האבנים יפרצו לה במהלך ההריון, ושאז יהי מסובך ומסוכן יותר לטפל בבעיה, ולכן רוצה לעבור ניתוח ע"מ להוציא את האבנים. האם החלטה זו נכונה?האם כדאי ללכת לניתוח למרות שכרגע האבנים רק נמצאות ולא גורמות להתקפים?

לקריאה נוספת והעמקה
28/08/2010 | 14:16 | מאת: ד"ר גיל אוחנה

על מנת לענות על שאלתך יש צורך בתיאור מדויק של הסימפטומים מהם בתך סובלת. האם מדובר בכאב התקפי? האם מופיע שעה עד שעתיים לאחר ארוחות? כמה זמן נמשך הכאב? האם הכאב בעל אופי של צירים או קבוע , ללא שינוי בעוצמתו? האם מלווה בתחושת בחילה או הקאות? איפה ממוקם הכאב בבטן והאם מקרין לאזור מסוים אחר בגוף? אני בהחלט מסכים כי אם הכאב נובע מנוכחות אבנים בכיס המרה, עדיף לעבור הניתוח לפני הכניסה להריון.

28/08/2010 | 17:12 | מאת: סמדר

הכאב הוא בהתקפים, מופיע אחרי האוכל, הכאב בא והולך ומשתנה בעצמתו, אין תחושת בחילה והקאה אבל ישנה תחושת כאב מסיבי בכל חלל הבטן. אחרי ארוחה גדולה הכאב יכול להשאר גם חצי יום, אחרי ארוחות קטנות יותר הוא יכול לעבור אחרי שעה שעתיים. האם זה מתאים להתקפות כיס המרה? אני בצעירותי לפני 28 שנה מיד אחרי הלידה שלה, סבלתי מהתקפות אבני מרה אבל עד היום אני זוכרת את עוצמת הכאבים כמשתקים וכמעט בלתי נסבל לתפקד איתם. הכאב הוביל אותי פעם אחרי פעם לחדר המיון, עד שמצאו מה הבעיה ונותחתי. לא נראה לי שעוצמתם של הכאבים אצלה היא כזאת.

מנהל פורום כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב