בדיקות תפקודי כבד

דיון מתוך פורום  כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב

29/12/2009 | 20:10 | מאת: מור

שלום רב היום עשיתי בפעם השלישית בדיקת תפקודי כבד... בפעם האחרונה שעשיתי זה היה בחודש יולי. הערכים שלי מאוד משתנים: 22 ליולי: GGT- 76 GPT- 54 GOT- 42 26 ליולי: GGT- 57 GPT- 29 GOT- 30 היום, 29 בדצמבר: GGT - 82 GPT (ALT)- 57 GOT (AST) - 41 לפני כשלושה חודשים עברתי צילומים בכבד ולא נמצא כלום עברתי עוד כל מיני בדיקות דם. כמו איידס וצהבת. לא נמצא כלום. אני כמובן אמשיך בטיפול אצל הרופאה שלי. אך היא לא נמצאת עד יום ראשון ואני קצת בלחץ. קראתי הרבה ברשת שכאשר הGGT והGPT גבוהים, זה יכול להצביע על פגיעה בכבד עקב שתיית אלכוהול. אני שתיתי הרבה בחיי, אבל אף פעם זה לא הפך למנהג קבוע וחולני אצלי. יכול להיות שהכבד שלי נפגע בגלל האלכוהול? ואם כן, מה זה אומר עכשיו? מה עלי לעשות? האם עלי להמנע באופן מוחלט מאלכוהול? אני קצת בלחץ על מה זה יכול להצביע? מאוד אשמח לתגובה תודה רבה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
01/01/2010 | 10:17 | מאת: ד"ר גיל אוחנה

על פי בדיקות הדם קיימת הפרעה קלה אך קבועה בתפקודי הכבד שלך. לכך יכולות להיות סיבות רבות. על מנת שאוכל להתייחס מס' שאלות: האם שתיית האלכוהול היא מזדמנת או קבועה? כל יום כל שבוע? האם נוטל\ת תרופות כלשהן? האם קיימות מחלות כמו סכרת או יתר שומנים בדם? מה גילך? האם קיים עודף משקל?

02/01/2010 | 20:19 | מאת: מור

האם שתיית האלכוהול היא מזדמנת או קבועה? תשובה: בעבר שתיתי הרבה. הייתי שותה מס' פעמים בשבוע. וזאת עד גיל 19 בערך. היום אני בת 26 ואני שותה רק בארועים חברתיים. וגם אז אני לא שותה הרבה. האם נוטל\ת תרופות כלשהן? תשובה: לא. אבל לפני שנה לקחתי לתקופות תרופות כמו: רסיטל, ונלה ותקופה ממש קמרה לקחתי אלטרול. האם קיימות מחלות כמו סכרת או יתר שומנים בדם? מה גילך? האם קיים עודף משקל? תשובות: אין סכרת, אני לא סובלת מעודף משקל ואין לי שומנים בדם. אני לא יודעת עד כמה מידע זה הכרחי אבל אני אנמית ואין לי ויטמן D בכלל. לפי הבדיקות האחרונות שלי. אני מאוד מודה לך על העזרה.

מנהל פורום כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב