המנגיומה שגדלה מאוד לכ 99 מ"מ הגדול הנו אקסופיטי

דיון מתוך פורום  כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב

02/10/2009 | 16:38 | מאת: taltal

שלום אני בת 41, לפני 9 שנים גילו לי המנגיומות בכבד ,לאחרונה היתה לי צואה דמית וכאבי בטן נשלחתי לבירורים עברתי גסטרוסקופיה וקולונסקופיה ולא נמצא סיבה נוספת לדימום אלא טחורים . בבדיקת c.t נמצא שאחת ההמנגיומים שלי גדלה והנה ציטוט:ממצאים המתאימים להמנגיומות בקוטר מירבי של עד כ- 99 מ"מ הודגמו ברוב הסגמנטים של הכבד התהליך הגדול ביותר הנו אקסופיטי ומקורו בסגמנט 6 של הכבד . אני מאוד מודאגת נשלחתי לבדיקת מיפוי כבד, האם ניתקלת בהמנגיומה כזו ? האם זו אכן המנגיומה בדיקת ה סי טי שלי נעשתה במכון מ.א.ר תוצאות הca-19 -9 vo הם 3.50 ואילו בדיקת ca-125 יצאה לי 62.50 ובדיקת ca-15-3 יצאה 16.90 וה cea יצא לי 0.26 שמעתי מספר מבוהלים סביב התוצאות האם נראה לך שבמצב כזה אני אדרש לעבור ניתוח בכבד האם זה ודאי המנגיומה ולא גידול סרטני? אשמח לתשובה

לקריאה נוספת והעמקה
07/10/2009 | 23:50 | מאת: ד"ר גיל אוחנה

אבחנה של המנגיומה נעשית לרוב בעזרת CT ובדיוק רב, מיפוי כבד יוכל לאשר האבחנה. בהחלט נתקלתי בהמנגיומות מסוג זה בכבד, האינדיקציה לניתוח קיימת רק במקרים של כאב משמעותי הנובע מגדילה משמעותית של ההמנגיומה. המנגיומות יכולות לגדול עם השנים אך מרביתן נשארות אסימפטומטיות ז"א שקטות ולרוב אינן מצריכות ניתוח. מכלל הסמנים שנבדקו אצלך, היחיד שחורג מגבולות התקין הוא ה- CA-125 וגם הוא במידה קלה. הייתי ממליץ להבדק ע"י רופא נשים כולל אולטרסאונד אשר יבדוק מצב השחלות.

16/10/2009 | 10:21 | מאת: טל

בהמשך לברור עד אתמול הייתי רגועה וחשבתי שניתן יהיה לפתור את הבעיה בעזרת צינטור ואילו היום אני מבינה שאני צפוייה לעבור ניתוח אשמח לשמוע חוות דעת ולהבין מהם הסיכונים מניתוח כבד להסרת המנגיומה האם יורידו את כל ההמנגיומות או רק את הגדולה ביותר ובנוסף רציתי לדעת כמה זמן החלמה נחוץ לאחר ניתוח והאם נשארים מוגבלים ?

מנהל פורום כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב