כאב בתנועת dorsiflexion בעמידה

דיון מתוך פורום  פגיעות ספורט ומפרקים

21/03/2016 | 01:51 | מאת: I.h

ד"ר שלום רב. אני כשנה וחצי אחרי ניתוח שחזור רצועות קרסול, אחרי הרבה נקעים חוזרים כיום עדיין נקעים חוזרים . יש לי כאבים שאני מניע את הקרסול פנימה ולמעלה. קשה לי להגדיר בדיוק איפה הכאב, הכאב בערך בחיבור של הטיביה לטלוס ובפטישון הפנימי. אני מרגיש כאב ממש חזק שאני עושה תנועת dorsiflexion בעמידה ושאני מפעיל עומס על הקרסול. מין כאב של מעיכה של העצם ממש חזק יש גם קליקים בקרסול בזמן האחרון גם בהליכה מרגיש כאב. הכאב ממש מפריע. עשיתי מיפוי עצמות:ממצאים : סקולזיוס טורבו לומבלי, הדגשה בחלק הדיסטלי עצם הטיביה ובחלק האחורי עצם הטלוס- שינויים אוסטיאוארטריטיים -מצב לאחר חבלה וניתוח בקרסול שמאל. עשיתי MRI ב-MRI רשום בתוצאות צלקת באזור atfl הצלקת מערבת גם את הרצועה הסינדמוסטית. השאלות שלי הם ככה : מה יכול לגרום לכאבים כל כך חזקים בלי ממצא בצילומים מה הבעיה יכולה להיות? ואיך אפשר לטפל. ומה אפשר לעשות להקל בכאבים ? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
21/03/2016 | 13:02 | מאת: ד"ר יונה קוסאשוילי

שלום אם אתה עדיין סובל מנקעים למרות הניתוח יכול להיות שחלק מהכאבים הם מהנקעים החוזרים. לעיתים ישנה תגובה מוגברת של יצירת צלקת במפרק והיא זו הגורמת לכאבים וגם מתוארת לדבריך בMRI. יש לפנות לרופא שניתח אותך ולברר אפשרויות טיפול כולל ניתוח לייצוב הקרסול או ארטרוסקופיה חוקרת וזאת בהתאם לממצאים בבדיקה הגופנית.

21/03/2016 | 13:42 | מאת: I.h.

שלום ותודה על התשובה. אני כבר לא מטופל אצל המנתח כבר הרבה זמן מכיוון שלטענתו אין לו איך לעזור לי יותר. הייתי אצל 2 אורתופדים מומחים לכף רגל שתיהם קבעו מבחן מגירה חיובי. האם לפי מבחן מגירה חיובי יש אינדיקציה לעשות ניתוח חוזר? והאם אתה ממליץ על ארתרוסקופיה אבחנתית?

מנהל פורום פגיעות ספורט ומפרקים