תשובת פאפ cin3, וקולפוסקופיה תקינה.

דיון מתוך פורום  צוואר הרחם

05/10/2018 | 10:02 | מאת: עדי

שלום רב. בת 28. מגיל 25 עושה פאפים שחוזרים עם אסקוס וחשד נמוך לlgsil, קולפוסקופיות תקינות. לפני חצי שנה ביצעתי פאפ (6 שבועות אחרי לידה) ויצא אסקוס וחשד לhsil cin2/3 ונשאית של זן 16. ביצעתי קולפוסקופיה, הרופא טען שהצוואר נקי לגמרי אבל בכל מקרה לקח ביופסיות מכמה מקומות שכולן חזרו תקינות לחלוטין. הוחלט על מעקב חצי שנתי ואני בסוף החודש צריכה לעבור שוב פאפ. רק שאני בתחילת הריון, ורועדת מפחד ששוב אקבל תשובה של cin 3 שתסביר שכנראה התפספס משהו בקולפוסקופיה? הייתכן שיקרה כזה דבר??? ואם קרה שפיספסו והפאפ שוב יחזור cin 3, האם יכול להתפתח משהו עד הלידה? כי רק אחרי הלידה אני יוכל לטפל כמו שצריך. מפחדת מאוד ולא רגועה.

לקריאה נוספת והעמקה

המעקב והטפול נקבעים לפי תשובת הקולפוסקופיה והביופסיה. בדיקת הפאפ הינה פחות מדויקת. ד"ר עדה גרובר מומחית למחלות נשים פריון ולידה יועצת לצוואר הרחם טל. 036702038

05/10/2018 | 22:01 | מאת: עדי

קודם כל תודה רבה על תגובה מהירה. אז כל עוד הביופסיות תקינות ובקולפן הרופא טוען שהצוואר נקי אפשר לישון בשקט? אני בהריון ולא רגועה. כמובן שאעשה שוב פאפ ויהיה במעקב אבל במקרה הכי גרוע שיש cin3 במתחבא איפשהוא, מה הסיכוי שיתפתח לסרטן עד הלידה?(עוד 6 חודשים)

מנהל פורום צוואר הרחם