שאלה- עלייה חדה בערך ה-psa
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אצל אדם מבוגר עם עבר של סרטן בערמונית, לפני כ-6 שנים. עלייה בערך ה-psa מ-0.34 ל-0.66 תתכן ירידה ב-psa לאחר עוד מספר חודשים? תודה לתשובתך!
שקד שלום, לא ברור לי אם אותו אדם מבוגר עבר ניתוח או הקרנות או לא טופל כלל. התשובה לשאלתך תלויה בתשובתך בברכה דר ברגר
שלום ותודה להתייחסותך! לאבא שלי שכיום הוא בן 80. היה סרטן בערמונית לפני כ-7 שנים. הגליסון היה 4+3.לשם כך עבר כ-42 הקרנות לערך,וקיבל גם זריקת זולדקס(שכרגע אינני יודעת כמה זריקות קיבל בסה"כ). עבר גם כריתה של הערמונית(לא מלאה) עוד שנים קודם לסרטן! בשנה האחרונה היו לו 3 אפיזודות של דם עם קרישי דם בשתן! בשתי בדיקות ציסטוסקופיה(בציסטוסקופ גמיש) שנעשו, לא התגלה דבר=יצאו תקינות! ה-psa עלה מ-0.34 ל-0.66 . לאור מה שכתבתי: האם תתכן ירידה של ערך ה-psa לאחר עוד מספר חודשים? תודה!!!