מה עדיף XGEVA או זומרה
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בעלי חולה סרטןערמונית עם גרורות בעצמות הציעו לו הרופאים את זומרה כמחזקת העצמות אך יש לה תופעות לוואי האם עדיף להשתמש ב XGEVA ומה הן התופעות לוואי שלה? בברכה רותי
שלום רב, באופן כללי אני כיום ממליץ על XGEVA על פני זומרה מהסיבות הבאות: 1. מספר מחקרים גדולים הראו יתרון קל לXGEVA כמונעת ארועים גרמיים כגון שברים, כאבים גרמיים וכיו"ב 2. התרופה ניתנת כזריקה תת עורית הניתנת בקופה ולא מתן תוך ורידי כפי שנדרש בזומרה 3. התרופה פחות רעילה לכליות יחד עם זאת, כמו זומרה גם XGEVA עלולה לגרום לנמק בלסת ולכן צריכים להיות זהירים ולהתייעץ לפני טיפול שיניים בברכה ד"ר ברגר