תוצאות ביופסיה
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב! אני בן 57. עם תוצאת psa5.82 בביופסיה שבצעתי נמצא סרטן בדרגת גליסון 3+3 בגליל אחד מתוך שישה גלילים משמאל. הסרטן שנמצא מהווה 10% מהגליל. הומלץ לי על מעקב פעיל נכון לעכשיו האם זה הטיפול המתאים לדעתך? תודה מראש חיים
חיים שלום, בעיקרון באבחנה כמו שלך צריך לשקול מספר אופציות כולל ניתוח, הקרנות חיצוניות או ברכיתרפיה ומעקב פעיל. כל האפשרויות טובות כשלכל אופציה יתרונות וחסרונות וצריך לדיין אותם יחד איתך ולהגיע להחלטה הטובה ביותר עבורך. ככה שההחלטה של מעקב אקטיבי הינה בהחלט אופציה טובה לאחר ששקלת יחד עם הרופא שלך את כל האפשרויות. בכל מקרה, חשוב שבמהלך המעקב תעשה ביופסיה חוזרת בטווח של שנתיים מהביופסיה הראשונה. בברכה דר ברגר