PSA לאחר ברכתרפיה
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בעלי עבר טיפול ברכתרפיה בסרטן הערמונית לפני כשנה (מצבו לפני הניתוח PSA 10.5 בדיקה פתולוגית גליסון 6 (3+3). ערכי ה-PSA ירדו ל-1.2 לפני 3 חודשים ובבדיקה האחרונה עכשיו יש עליה ל-1.86. האם העליה ב-PSA מעידה שסרטן הערמונית קיים והאם התשובה מעידה שיש גרורות. מה הטיפול המומלץ להמשך. מודאגת חני
חני שלום, לא בהכרח עלית PSA חד פעמית מעידה שיש סרטן הערמונית ובטח שאין גרורות. לאחר טיפול בברכיתרפיה או הקרנות עדיין נשארת רקמת ערמונית בגוף החולה שמפרישה באופן נורמאלי PSA. לעיתים ישנם "קפיצות" בערכים מסיבות שונות שיכולות לנבוע מזיהום מקומי או אפילו מקיום יחסי מין. כדי שנתחיל לחשוד במצב של בעלך שהמחלה "מרימה את ראשה" צריכים לראות עליה הדרגתית ברמת הPSA לאורך זמן והגעה לרמות של 3 ו4 וגם אז עדיין לא בטוח שהמחלה חזרה. שיהיה לך חג שמח דר ברגר