PSA גדל לאחר ניתוח רדיקלי
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני גבר בן 70,לפני 5 שנים- לאחר ממצא ביופסיה חיובי- הסירו לי את הערמונית בניתוח ע''י פתיחת הבטן תוך שימור מערכת עיצבית, היום ה PSA בגובה 0.33 השאלה שלי- האם יתכן שזה סימן של צמיחה של ריקמת הערמונית השפירה- איזה חלק זעיר שהושאר לצורך שימור העצבים?מה ההסבר לכך שהרופאים רואים ב PSA דווקא סימן לממאירות? מה לעשות? אודה לתגובות
כדאי שתוסיף עוד נתונים: פי.אס.איי לפני הניתוח, קצב עליית הפי.אס.איי במהלך השנים ותוצאות הביופסיה לאחר הניתוח.
לאולגי שלום האם תוכל לכתוב את ערכי ה- PSA כולל תאריכים הקודמים ? 5 שנים לאחר הניתוח אם יש עליה ב- PSA ( מעל 0.4-0.5 ) צריך לחפש מקור . ניתן לעשות TRUS ואם נראה גוש מקומי ביופסיה או MRI אנדורקטלי . כן צריך לשקול CT בטן ומיפוי עצמות ד"ר אריאלי
תודה ד''ר אריאלי מה לגבי האפשרות שריקמה שפירה של הערמונית גדילה מחדש והיא המקור לPSA ?האם האפשרות הזאת ידועה בהסטוריה רפואית?