PSA גבולי
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בן 60 ובשתי בדיקות דם שעשיתי בחודשיים האחרונים התקבלה בבדיקת PSA תוצאה של: 4.3 ו- 4.49. מצוין שהתחום הנורמלי הוא עד 4.0. האם חשוב שאעשה בדיקות נוספות?
לכותב שלום. בשלב זה אין טעם בבדיקה נוספת של רמת ה-PSA.אתה צריך להמשיך לעקוב אחר רמת הPSA אבל בהפרשי זמן של חצי שנה בין בדיקה לבדיקה. יחד עם זאת חשוב שתפנה עכשיו לאורולוג לבדיקה ידנית של בלוטת הערמונית.בנוסף חשוב שתעשה (אם עדיין לא עשית)בדיקת אולטרסאונד של מערכת השתן והערמונית כדי לבדוק את גודל הערמונית ושארית השתן לאחר התרוקנות. שנה טובה בבריאות . יעקב.
הפתרון הטוב ביותר המרגיע הוא ביופסיה שתיתן אינדיקציה ראשונית. וכן מעקב כל תקופה של כ 2 חודשים לבצע בדיקת PSA להזכירך בבדיקה ידנית דרך החלחול אין אפשרות מישוש ליותר מ 45 אחוז ממעטפת הערמונית
לצבי שלום מה היה ה- PSA לפני שנה ? כיום אנחנו לא מסתכלים רק על ערך PSA 0.0-4.0 , אלא על קצב השינוי . עליה מעל 0.7 לשנה דורשת בירור . כמובן צריך גם להמשיך לעקוב , רצוי גם לעשות FREE PSA וגם לעבור בדיקה רקטלית אצל רופא אורולוג גח שמח ד"ר אריאלי
ד"ר אריאלי, תודה על תשובתך. רמת ה- PSA עלתה בשנה מ 2.5 ל- 4.4. מה משמעות הבדיקה של PSA חופשי? מה מתרחש בדם שגורם לכמות ה PSA החופשי להשתנות? צבי