ca of prostate
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד''ר אריאלי, אני רופא בעצמי (רופא משפחה) ורציתי לשאול את דעתך לגבי מקרה של אבי בן ה67 , בריא בד''כ , אשר כבר שנתיים הולך עם PSA סביב 11-12 ועבר 2 ביופסיות תקינות ולפני חודש עבר ביופסיה שלישית נרחבת (30 דגימות) אשר הדגימה באונה אמצעית תאים של קרצינומה ב2 דגימות , ללא חדירה לכלום, גליסון 7 . אורולוג אחד המליץ על הקרנות בטענה שמאחר והוא עבר כבר לפני שנים TURP (עקב BPH אז) יהיה סיכון מוגבר לבעיות שליטה לאחר ניתוח פרוסטטקטומי . אורולוג אחר טוען שנוכח גילו הצעיר יחסית ותוכלת חיים הצפוי ארוכה יחסית עדיף ללכת לניתוח ו''לגמור'' עם המחלה . איך היית ממליץ להתקדם בבחירת ההחלטה ? האם מנסיונך יש הבדל גדול בשעור ת''ל לאחר ניתוח לעומת הקרנות? האם כדאי לשקול ברכיטרפי? אחרים? מה לגבי nerve-sparing operation- האם מנסיונך שווה להתעקש ? תודה רבה וסליחה על ריבוי שאלות...
לטוני בוקר טוב האם אביך עבר בירור נוסף : CT בטן ומיפוי עצמות ? בהנחה שהמחלה לא התפשטה עקב ה- PSA הגבוה , ה- GLEASON 7 , ולאחר ניתוח TUR-P לפי דעתי הטיפול העדיף הוא טיפול הורמונלי ל- 6 ח' משולב בהקרנות . זה טיפול שמשלב טיפול מקומי עם טיפול סיסטמי כי כאן תמיד יכול להיות חשש להתפשטות ( אפילו מיקומטזטזות שלא מזוהות בהדמייה רגילה ) . ד"ר אריאלי
כן הייתי מציע לפני תחילת הטיפול לעשות MRI אנדורקטלי. אם מזמינים את הבדיקה לפני הקרנות יש אפשרות לבקש שהבדיקה תעשה על חשבון קופ"ח. ד"ר אריאלי