עליה בpsa
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דר אריאלי לפני יותר משבע וחצי שנים עברתי כריתה רדיקלית הגליסון היה 5 לפני כ-4 שנים החל להופיע psa היום הוא 0.83 ערכים אחרונים 5-6-2007 0.2 30-12-2007 0.38 4-2-2008 0.41 16-4-2008 0.28 5-10-2008 0.51 היום 0.83 נאמר לי להמתין ויתכן ומדובר ברקמת ערמונית חדשה שצמחה שאלתי היא א-היתכן שזה יכול להיות שפיר על סמך הגליסון הנמוך [נאמר שלא פרץ את הקופסית]? ב-מה על לעשות תודה רבה
לאקי שלום כאשר PSA עולה 0.4-0.5 צריך כבר להתחיל לפעול. רצוי לנסות לברר אם אפשר את סיבת העליה ע"י CT בטן + אגן ומיפוי עצמות. במקרים מסוימים מומלץ TRUS ואם יש ממצא באזור בו הייתה הערמונית ביופסיה של הערמונית. אפשרות נוספת זה MRI אנדורקטלי בהדסה ( ד"ר סלע תמר). במידה שיש הישנות מקומית של גידול יש מס' אםשרויות טיפליות : הקרנות , הקפאה, HIFU או לפי הצורך טיפול הורמונלי. לו אני במקומך הייתי מתייעץ עם גורמים נוספים. ד"ר אריאלי