psa
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דר' אנ בן 57 לפני שבע שנים עברתי ניתוח להסרת ערמונית בגלל סרטן בביופסיה לאחר הניתוח דרגת ממאירות היתה 5 [2-3] אחרי 4 שנים עלה הpsa מ-0 ל-01 כיום לאחר 7 שנים מהניתוח הוא הגיע ל- 051 עם עליות וירידות עשיתי בדיקות שונות כמו stבטן שהיה תקין שיקוף עצמות שהיה תקין. שאלתי היא האם יתכן שזוהי צמיחה מחודשת של ערמונית? [בהתחשב בממאירות הנמוכה ובקצב העליה] או בהכרח זה שובו של הסרטן. בתודה מראש וגמר חתימה טובה
ל-akiשלום העליה ב- PSA אחרי 7 שנים עלולה להיות קשורה עם הישנות הגידול היכן שהייתה הערמונית. ניתן לברר זאת ע"י TRUS ולפי הצורך ביופסיה חוזרת או MRI אנדורקטלי בהדסה ירושלים. ד"ר אריאלי