תזונה-
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בת 15 וחצי לאחר דיאטה קיצונית ביותר שנמשכה בשנה וחצי-שנתיים האחרונות, מעוניינת כרגע לשמור על המשקל ללא ספורט. אוכלת בריא, ובקושי שטויות.. שותה 2-3 ליטר ביום מים עם תרכיז דיאט. מלא ירקות[מ ל א] ו2-4 פירות ביום, אוכלת פחמימות מלאות, מוצרי חלב דלים בשומן.. רציתי לדעת כמה קלוריות עלי לצרוך ביום במצבי, [ללא ספורט] בהתחשב בעובדה שבשנה האחרונה אכלתי ממש מעט קלוריות ליום אז כמה קלוריות אני יכולה לאכול במינימום עליה ומקסימום בריאות. תודה נויה. גובהי 1.62 ומשקלי 50
שלום נויה צר לי אך מספר הקלוריות הנדרש לשם שמירה על המשקל הינו אינדיוידואלי ודורש פרטים נוספים כמו אנמנזה תזונתית נוכחית, היסטוריה של דיאטות, פעילות גופנית וכו' הדורש פגישה פרטנית עם דיאטנית קלינית. כיוון שציינת שאת לאחר דיאטה קיצונית אני מאוד ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה ולבקש הפנייה לדיאטנית קלינית לשם הדרכה לגבי תזונה נכונה ושמירה על המשקל. כמו כן, מומלץ לבצע בדיקות דם כדי לבדוק שלא קיימים חסרים תזונתיים (כמו מחסור בברזל, ויטמין B12 וכו') עקב הדיאטה הקיצונית. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי