תוכנית אימון ותזונה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
יש לי תוכנית אימונים אני עובד על רגליים,גב,חזה,יד אחורית,יד קדמית ובטן אני עושה 2 סטים של פשיטת ברכיים בכל רגל ואז 2 סטים של מתח ואז 3 סטים של מקבילים ואז 3 סטים של הרמת משקולות ליד קדמית ו4 סטים של בטן בכל התרגילים אני עושה בין 8 ל15 חזרות חוץ מהבטן שאני עושה בין 17 ל25 חזרות ואז מיד אחרי האימון אני אוכל חטיף גרנולה ואז 40 דקות אחרי האימון אני אוכל ארוחה גדולה לדוגמא דג טונה,שמן זית כפית,אורז לבן,ביצה קשה וסלט ירקות ישראלי האם זאת כמות נכונה אחרי האימון ואם בקצב הזה התפתחו לי השרירים
שלום דוד הינך אוכל כמומלץ אך בכל זאת אני מצרפת לך מידע בסיסי לגבי אכילה סביב לאחר פעילות גופנית. מיד בסיום האימון,המטרה: לעודד את הגוף לעבור מתהליכי פירוק לתהליכי בנייה, ע"י עידוד הפרשת אינסולין. האינסולין, המופרש בעקבות צריכת הפחמימות,נחשב להורמון בנייה, המסייע להגברת כל תהליכי הבנייה והתאוששות השרירים. כמו כן יש להשלים את הנוזלים שאבדו במהלך האימון. מומלץ לאכול: מנת פחמימה בעלת אינדיקס גליקמי גבוה, הנספגת מהר ולשתות מים. ארוחה לדוגמא: פרי טרי/ יבש או חטיף אנרגיה. תוך 45 דקות מסיום האימון "חלון ההזדמנויות" המטרה: לאפשר בנייה חוזרת של השריר שנהרס בזמן הפעילות בצורה הטובה ביותר. בנייה מרבית של השריר לאחר האימון תסייע בפיתוח אחוז השרירים בגוף, הורדת אחוז השומן ושיפור הכושר הגופני בהשפעת האימון. מומלץ לאכול: שילוב של מזונות מקבוצת החלבונים, הדרושים כאבני הבניין לבניית השרירים, עם מזונות מקבוצת הפחמימות, ספק האנרגיה לקיום תהליכי בניית השריר ולמילוי מאגרי האנרגיה בהם, להתאוששות המלאה. ניתן להכליל בארוחה גם ירקות ושומנים ממקור בריא ארוחה לדוגמא: כריך + גבינה/ טונה / ביצה או פסטה+ חזה עוף. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי