החמרת אטופיק דרמטיטיס- סטרואידים, אלידל

דיון מתוך פורום  פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

31/08/2018 | 13:09 | מאת: עומר

שלום ד"ר, כבר כמה שנים, מאז הצבא, שאני סובל מאטופיק דרמטיטיס בצורה קלה יחסית (רק בכפלים של הגפיים). ההתפרצויות הן תמיד תמיד בקיץ (איזור יולי) ובעבר ייחסתי אותן לעבודה שלי בתחום החקלאות ולאלרגיות. השנה המצב השתנה והחמיר, תקפה אותי לפני כחודשיים שוב התפרצות בגפיים, אך הפעם עם הזמן נוספו אליה עוד חלקי גוף שמעולם לא סבלו לפני כן- כל הבטן, רגליים, בית שחי, גב תחתון וצוואר. ניסיתי הרבה משחות סטרואידים, כולן עזרו תוך לילה אך מהרגע שהפסקתי שימוש הכל חזר. כמו כן אני כבר שלושה ימים מורח אלידל פעמיים ביום, אך לא נראה לי שזה מועיל יותר מידי. השאלות שלי אליך: 1) האם ייתכן שהסטרואידים (אלוקום) גרמו לסוג של החמרה והתפשטות המחלה בשאר חלקי הגוף? 2) במידה ואני לא רואה שיפור עם אלידל עד כה- יש טעם להמשיך? 3) מדוע לדעתך ההתפרצויות הן בקיץ בלבד? האם יכול להיות שקיים טריגר אלרגני רק בעונה הזאת? המון תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה
31/08/2018 | 13:16 | מאת: עומר

שאלה נוספת ברשותך: האם באמת יש צדק וטעם בפחד שקיים מסטרואידים? מצד אחד הם באמת עוזרים ומועילים, מצד שני אני ממש חושש למרוח אותם על הגוף מהפחד מתפועות הלוואי ומהחשש שהם למעשה גורמים להתפרצות נוספת בעוד חלקי גוף. שוב, המון תודה מראש על העזרה.

שלום רב, דרמטיטיס אטופית הינה מחלת עור כרונית על רקע אלרגי ולכן יתכנו הטבות והחמרות במצב .לא תמיד ניתן להצביע על הסיבה להחמרה. לא סביר שמשחה סטרואידית תגרם להחמרה במצב. במקרים נדירים יכולה להתפתח אלרגיה למשחה שיכולה להתבטטא בהחמרה באיזור המריחה. אם אין שיפור עם אלידל יש להפסיק את הטיפול ולפנות לרופא העור. התפרצויות בקיץקשורות ליובש בעור ויתכן גם טריגר אלרגי בעונה זו.

אין צדק מפח מפני תופעות הלוואי של סטרואידים אם מטפלים בצורה נכונה .

דרמטיטיס אטופית הינה מחלת עור כרונית על רקע אלרגי ולכן יתכנו הטבות והחמרות במצב .לא תמיד ניתן להצביע על הסיבה להחמרה. לא סביר שמשחה סטרואידית תגרם להחמרה במצב. במקרים נדירים יכולה להתפתח אלרגיה למשחה שיכולה להתבטטא בהחמרה באיזור המריחה. אם אין שיפור עם אלידל יש להפסיק את הטיפול ולפנות לרופא העור. התפרצויות בקיץקשורות ליובש בעור ויתכן גם טריגר אלרגי בעונה זו.

מנהל פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה