אבחונים-בהמשך לאבחון יותר מדויק

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

11/01/2007 | 12:19 | מאת: סמדר

בתי עברה אבחון BRC האם הוא נחשב לאבחון אמין וטוב ואם לא האם יש אבחון אחר מומלץ ?!בעבר עברה גם TOVA בשני האבחונים נורמה גבולי כאשר יש המלצות על המשך מעקב,עברנו גם אבחון דידקטי שם יש המלצות להוראה מתקנת,ריפוי בעיסוק והקלות עם ההערה לגבי סף קשב.מאחר והיא גבולית אבל מתוסכלת מאוד בלימודים(יש קצת שיפור-היום בכיתה ג')אני לא מוכנה לוותר כואב לראות ילדה חכמה נבונה עם יכולת גבוהות שלא מממשת ואף מרגישה דפוקה,טיפשה וכו'.אנחנו כבר בהליך מסוף גן חובה.האם יש המלצות נוספות או הכוונות שם אוכל לקבל תשובות יותר קונקרטיות,מן הסתם אי אפשר כל השנים להחזיק מורה צמוד(מבחינה כלכלית).אודה על תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה
11/01/2007 | 19:13 | מאת: ד"ר איריס מנור

שלום רב. אני חוששת שאתם הולכים במעגלים במובנים רבים. לצערי, BRC הוא בדיקה שאיננה מקבלת שימוש נכון ברוב מקרים, היות והיא בדיקה שנועדה לעשות הערכה ראשונית נוירו-פסיכולוגית ואיננה בשום צורה תחליף לאבחון. כמו כן, רק נוירופסיכולוג מוסמך לקרוא את תוצאות הבדיה ולנתח אותן. גם הדברים הקודמים שעשיתם נשמעים כמו "טלאי על טלאי", היות וחסרה אינטגרציה. גם TOVA, שהיא בדיקה מצוינת אם משתמשים בה נכון היא רק בדיקה, ואינה יעילה כלל כאבחון בפני עצמו. אבחון נכון פירושו הערכה קלינית מפורטת, הכוללת גם את ההערכה הרגשית, ע"י איש מקצוע, פסיכיאטר או פסיכולוג קליני, שאלונים ובדיקה כמו TOVA כאשר היא נכנסת לתוך המכלול ומנותחת בהתאם. תוצאות גבוליות, אגב, פירושן פעמים רבות ניתוח לא מלא או מינון לא נכון של הריטלין. אני ממליצה לך לפנות להערכה מסודרת במרפאה העוסקת בתחום הפרעות הקשב. אני חוששת, כי במקרים אלו הדרך הקצרה היא לפעמים ארוכה מאד. בברכה ובהצלחה, ד"ר איריס מנור

20/01/2007 | 12:29 | מאת: דבי

אני סטודנטית באקדמיה ומעוניינת לעשות ברור מקיף לבעיות קשב וריכוז ואני קצת מבובלת. האם ללכת לנוירולוג, פסיכיאטר, פסיכולוג קליני, מבחן TOVA ו/או אבחון דידקטי. מי הם אנשי המקצוע המתמחים בתחום זה ומה תהיה הדרך המקיפה והמקצועית ביותר לטפל בעניין? תודה

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה