מבחן טובה תוצאות שקיבלתי

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

13/04/2010 | 13:20 | מאת: טל

שלום לאחר חשתי הקשיים הבאים: 1. לשבת ללמוד בבית באופן רציף. 2. קושי לסיים בחינות בזמן, ולשמור על ריכוז מלא במהלך בחינות והכנת עבודות. 3. חולמנות - בעיקר כפידבק מאנשים סביבי ופחות משהו שהרגשתי לבד, שכחה וחוסר ריכוז בשיחות. ניגשתי לנוירלוג. לאחר ראיון קצר הפנה אותי הנוירולוג למבחן "טובה". קיבלתי בבחינה הראשונה ציון כללי מינוס 19: קשב 40, אימפולסיביות 40, זמן תגובה 40, עקביות ביצוע 40. לא ידעתי עד כמה התוצאות רעות עד שחזרתי הביתה והבנתי את חומרת הבעיה. לאחר שהרצתי קצת חיפוש באינטרנט גיליתי שהתוצאות נמוכות עד מאוד וקצת נלחצתי. תוצאות המבחן השני, לאחר טיפול ריטלין 20מ"ג, היו מינוס 10.62, שיפור יחסי גבוה אך עדיין נמוך באופן מאכזב: קשב 100 אימפולסיביות 112, זמן תגובה 40 (שופר ממוצע 7.8 עשיריות ל6.7 עשיריות), עקביות ביצוע 74. מה אומרות התוצאות הנ"ל. לגבי זמן התגובה עליי לציין כי ביכולתי לשפר אותו מאוד אך זה יבוא על חשבון הדיוק. אציין כי אני סטודנט לכלכלה באוניברסיטה העברית, מאז ומתמיד חשתי קושי עמידה בזמני בחינות. בתיכון ניתנו לי הקלות אשר אינן תקפות עוד לאוניברסיטה. את מבחן הפסיכומטרי עשיתי תחת ריטלין שנתן לי חבר וקיבלתי בו 650 - גבוה ביחס לאוכלוסייה אך זה היה לפני כשנתיים. האם ייתכן שההפרעות החמירו? האם תוצאות מבחן טובה נחשבות קבילות באוניברסיטה? הייתי מעוניין לשמוע דעה מוסמכת לגבי העניין בתודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, מבחן T.O.V.A. איננו מבחן מדויק. ביחד עם זאת, התוצאות שלך אכן מצביעות על לקות חמורה. באוניברסיטה הם צפויים להתחשב בכך, אך הנושא פתוח לשיקול דעתם, ואין אפשרות לכפות עליהם את נושא ההתחשבות. כן ייתכן שהתופעות החמירו ביחס לעבר - זה קורה בחלק מהמטופלים, כאשר העומס גדל. הצלחה בלימודים, ד"ר מ. למפיט

23/05/2010 | 18:17 | מאת: רויטל

בני בן ה-7 עבר מבחן טובה, כל הציונים פרט לוורבליטי היו מעל 85 ובפרמטר וורבליטי הממוצע היה 75. הציון בashd היה-3.82 .הפגישה עם הנוערולוג רק בעוד חודשיים,אשמח לקבל מידע בינתיים

שלום רב, מדובר במחן מיושן, לא מפורט, ולא מדויק. בוודאי ובוודאי שמעט הנתונים הללו אינם מספקים לצורך אבחנה כלשהי. ממליץ לכם לעשות אבחון מלא (!!!), מדעי, ומסודר ! בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה