יעוץ בנושא קשב וריכוז

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

14/02/2010 | 13:18 | מאת: אפרת

יש לי בת בת 8.5, לומדת בכיתה ג' שהיא הייתה בגן חובה, הומלץ לנו להשאיר אותה עוד שנה (ילידת סוף ספטמבר) אבל בהחלטה מושכלת החלטנו להעלות אותה עם כל חבריה לכיתה א' ובמקביל לעשות את כל המאמץ שגם מבחינה לימודית ולא רק חברתית, היא תצליח. במהלך השנים, היו לה קשיים בקריאה ובכתיבה שלאט לאט הולכים ומשתפרים, אך עדיין יחסית לכיתה ג' היא בקצב איטי אבל הרצון שלה והעזרה שלנו, היא מצליחה במבחנים ומקבלת ציונים טובים. אזכיר רק שהיא מקבלת מורת שילוב 3 שעות שבועיות, בקבוצה. שבוע שעבר היינו ביעוץ ונאמר לנו שיש לה הפרעת קצב וריכוז וכן דיסלקציה והומלץ לנו לקחת רייטלין ומורה להוראה מתקנת כדי שתלמד אותה את הקריאה מההתחלה. אני הגבתי קשה לנושא של הרייטלין כי היא ילדה שמחה ותזזיתית ולעיתים חולמנית אבל יושבת ולומדת בכיתה ואף זוכרת מה נלמד. מאז אני מתלבטת מצד אחד היא מצליחה, אומנם עם הרבה שעות למידה והרבה השקעה פיזית ונפשית, אך מאידך יכול להיות שאנו גורמים לה תסכול, שלהבדיל מחברותיה, היא צריכה להשקיע שעות כדי להצליח ואולי כדור אחד קטן יכול להקל עליה משמעותית והיא לא תהיה בתחושה שכל היום היא לומדת. רציתי לברר אם יש פתרון שאינו כדור? והאם אתה ממליץ על רייטלין כפתרון, אני יודעת שיש לה בעיות קשב וריכוז אבל לא כאלה שלא ניתן להתמודד איתן, גם המורה אף פעם לא התלוננה על התנהגותה. ומה זה אבחון טובה? איך הבדיקה נעשית כי בשבוע שעבר היעוץ ניתן ע"י הסתכלות בילדה, מבחן קריאה, הבנת הנקרא, ושאלות. מה שונה אבחון טובה מהיעוץ שקיבלנו. אודה לך על תשובתך

לקריאה נוספת והעמקה

אפרת שלום רב, מה המקצוע של היועץ אצלו ביקרתם בשבוע שעבר ? בד"כ, אבחון לקויות קריאה ולמידה (אבחון דיסלקציה) שונה מאבחון קשב וריכוז. נא כיתבי איזו אבחון או ייעוץ בוצע. לגבי המשך שאלותיך, אענה ברצון ובהרחבה, לאחר שאבין מה בוצע ואיך נקבע הצורך בטיפול תרופתי. בכבוד, ד"ר מ. למפיט

16/02/2010 | 12:38 | מאת: אפרת

תחילה - תודה על הענותך המהירה. היעוץ שקיבלנו הינו יעוץ נירולוגי, באופן פרטי, (המטפל עובד במחלקת נויורולוגיה באחד מבתי החולים). כמו שניסיתי להסביר, וכנראה לא מספיק טוב, היעוץ כלל שיחות עם הילדה ואיתי בנוגע לעבר שלי, מוצא שלנו כהורים, איך הילדה מסתדרת עם השיעורים, בכיתה, קצב הלמידה שלה, איך הציונים?? וכו'. לאחר מכן, היא קראה את הטפסים שמולאו ע"י המורה ועל ידינו. ובסוף - נתנה לה קטע לקרוא ללא ניקוד, שאלה אותה על הקטע (הבנת הנקרא) וכן הסתכלה על הכתב שלה באחד מהחוברות שהבאנו. וכמובן, שלאורך כל הטיפול הסתכלה על הילדה ועל הריכוז שלה. אני בידע הלא מקצועי שלי, חשבתי שהיא תבחן אותה באמצעות מחשב ולא רק מהסתכלות ומשיחה כי אני חושבת שכל ילדה, אם השיחה אינה מעניינת אותה, היא תחפש דרכים להתעסק במשהו אחר או שלעיתים פגישה כזו מביכה בשבילה, מה גם שהקדמנו ב 45 דקות, כך שהילדה ישבה לאורך זמן בחוץ ואח"כ עוד כשעה בטיפול. אני חשבתי, לתומי, שיבדקו אותה (לא יודעת איך?) כמו שבודקים מחלה ולא מסתמכים רק על מה שהפציינט אומר. לדעתך?? וכמובן שארצה ידע על אבחונים חלופיים כמו טובה וכו'.. ואם יש כמובן ארצה לדעת אם טיפול אחר מלבד רייטלין. תודה

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה