ילדה בת 6

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

27/11/2006 | 06:31 | מאת: אורלי

שלום רב ביתי בת 6 התחילה כיתה א,אני מודאגת מההתפתחות שלה,כל דבר היא עושה לאט להתלבש לאכול לצחצח שיניים ואפילו להעתיק מהלוח היא לא מספיקה. המורה אומרת שהיא לא רואה שום בעיה וזה בסדר.אך אני רואה ילדים אחרים תוססים ומלאי מרץ. לפעמים נדמה לי שהיא חולמת כל הזמן. האם צריך לבדוק יותר?האם זו נורה אדומה ? תודה על הפורום הנפלא הזה אורלי

לקריאה נוספת והעמקה

אורלי שלום רב, תודה על הברכות. הפורום לשרותכם ברצון ובכבוד. לעצם השאלה: האיטיות של ביתך והעובדה שאיננה מספיקה להעתיק מהלוח דורשים הערכה בהקדם במסגרת ריפוי בעיסוק. נכון, כרגע (לדעת המורה) האיטיות לא מפריעה לה בכיתה, וזאת כנראה משום שתבונתה עוזרת לה להשלים את המשימות. אבל, בעוד שנה-שנתיים, כמות החומר תגדל ואז עלול להפתח פער בין הזריזות הנדרשת בכיתה, במבחנים ובשיעורי הבית, לבין יכולת הביצוע של ביתך. לסיכום נקודה חשובה זו: הגיל הנוכחי הוא הגיל האידאלי לאבחון וטיפול ביכולת ההתארגנות, תכנון משימות, קצב ביצוע נכון וכמובן גם השלמת המשימות בזמן. האבחון והטיפול נעשים במסגרת מכוני הריפוי בעיסוק של קופות החולים. לגבי החולמנות, ממליץ לכם לוודא שאין לילדה הפרעת קשב מהסוג ADD , כלומר - מוסחות ללא תנועתיות וללא אימפולסיביות. יש להניח שתשמעו גם דעות מהסוג: "תניחו לילדה, היא תהייה בסדר". לעניות דעתי, הדבר הנכון בילדים הוא לא להשאיר נושאים ביד המקרה. אבחונים שאינם פולשניים, כאשר הם נערכים בחביבות ובהתאמה לגיל, צפויים להביא תועלת רבה ולחסוך הרבה קשיים בהמשך שנות הלימודים, מועד בו העומס יהיה רב ויידרשו מיומנויות גבוהות יותר. בהצלחה רבה, נשמח לקרוא בפורום על התקדמותכם. ד"ר מ. למפיט [email protected]

02/06/2009 | 00:42 | מאת: אירית

המקרה שתואר כאן דומה למקרה שלי רק שאצלי הילדה כבר בת 9 שנים. היא אינה מספיקה להעתיק מהלוח ובעקבות כך לא מכינה לעיתים קרובות שיעורים, לא יודעת מתי יש מבחנים, שוכחת ציוד בכיתה, שוכחת להביא ציוד מהבית לכיתה, מבצעת באיטיות רבה את המטלות, "מורחת" זמן בכל הזדמנות ולא רק בהקשר של שיעורים, לומדת לאט למבחנים וכו' וכו'. יש לציין כי היא ילדה פיקחית ולרב מוציאה ציונים לא רעים אך כל מה שקשור בהתארגנות והספק לוקה בחסר. אני חוששת שנהיה מאוחר מדי להתגבר על הבעיה ולא ממש יודעת מהיכן להתחיל לטפל בבעיה. אני מודעת לכך שהמצב הולך ומסתבך ככל שהילדה גדלה ולכן אני חרדה לגורלה. מה ניתן לעשות כדי "להציל" אותה מהכאוס שהיא חיה בו? כיצד ניתן ללמד אותה להתארגן בסדר בזריזות ןביעילות? אודה אם תוכל לעזור

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה