בן 4

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

04/11/2007 | 03:17 | מאת: סיגל

שלום רב. אני אמא לילד בן 4 ו-4 חודשים. בגיל שנתיים,לאחר בעיות בהתאקלמות למעון, שנמשכו כחצי שנה, פניתי למכון להתפתחות הילד. שם נערכו אבחונים ,התברר שלבני יש בעיות בשפה וכן בעיות בוויסות תחושתי. כמו כן התפרצויות זעם רבות הוחלט על טיפול קלינאית תקשורת,מרפאה בעיסוק אחת לשבוע. היום, לאחר שנתיים של טיפולים, יש שיפור רב מאד מבחינת השפה, לעומת זאת הבעיות הגרפו-מוטוריות נשארו. מבחינת התנהגות-ילד מקסים, ללא התפרצויות. לפני חודש נערך לבני אבחון פסיכולוגי (במכון) כדי להעריכו מחדש. נכחתי לאורך כל 3 המפגשים. הפסיכולוגית שאלה אותו שאלות רבות שאת תשובותיהן הוא יודע בבירור. הטילה עליו מטלות שהוא ממזמן כבר יודע לבצע בקלות,, אך במהלך האבחון לא ביצע. התוצאה(מבחן סטנפורד בינה )- בני נמצא בטווח הנמוך של הנורמה-84.כמו כן ישנה הנמכה מובהקת בתחום האינטיליגנציה החזותית המופשטת. החלטתי לערוך לו אבחון פסיכולוגי נוסף,הפעם באופן פרטי, התוצאה היתה דומה.שוב נשאל שאלות שהוא יודע ושוב לא ענה.בבית,כששאלתי את אותן השאלות מספר פעמים ,ידע את התשובות ואף הרחיב מעבר להן. בני עבר בתחילת השנה לגן חדש. הגננת טוענת שהיא מזהה אצל בני סימפטומים של הפרעת קשב (ללא היפראקטיביות). היא ביקשה ממני לבדוק בכיוון הזה. יש לציין שבני הוא חולמני מאד, פעמים רבות "אסטרונאוט", נמצא בבועה משלו, פעמים רבות לא נשמע להוראות,וזקוק כל פעם לתיווך של מבוגר כדי לעבוד במשימות השונות. נמנע מלהרכיב פאזלים ומשחקים הדורשים מאמץ. שאלתי- בני כבר עשה אבחונים רבים, למי כדאי לפנות עכשיו? לנוירולוג? שכן את שלב הפסיכולוג ההתפתחותי כבר מיצינו . תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

סיגל שלום רב, בגיל של בנך נדרשת ראייה רחבה, רב-תחומית של הילד. לפיכך, הצעד הבא הינו לפנות לרופא ילדים מומחה בתחום התפתחות הילד. תפקידו יהיה ללמוד את מה שנעשה, לבצע הערכה (כולל התייחסות לפער בין הביצוע בבית לבין הביצוע באבחונים - כן...זה בדיוק בתחום של מומחיות זו....), ולהמליץ על מסלול נאות לקידום הילד. כיתבי לי בבקשה בדוא"ל באיזה איזור אתם גרים עמ"נ שאוכל להמליץ לכם על כתובת איכותית באיזור מגוריכם: [email protected] בברכה, ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה