גורה בת כ4 חודשים עם דלקת בשתן

דיון מתוך פורום  וטרינריה

19/10/2020 | 21:33 | מאת: ספיר

היי פרופסור, אשמח לעזרתך. אימצנו גורה מההסגר העירוני היא אצלנו כחודש וחצי. שבועיים משהבאנו אותה הבחנו שהגורה שותה ומשתינה הרבה במיוחד ובחוסר שליטה. עברה סטיק שתן ותרבית ורגישות ונמצאה דלקת בשתן אי קולי. נתנו לה צפורל 14 יום ישר מהיום השני נרשמה הקלה משמעותית במתן השתן. יומיים לאחר הפסקת האנטיביוטיקה התסמינים חזרו ווטרינר נתן דיספטיל ל10 ימים מה שגם יצא הרבה יותר רגיש בבדיקה. שוב, תוך כיומיים נרשמה הקלה משמעותית בשתן. אבל שמנו לב שעדיין שותה המון. כ1.7-2 ליטר ביום מדוד. הגורה כבת 4 חודשים שוקלת כמעט 12 ק"ג אוכלת גם הרבה (100 גרם 3 פעמים ביום) וחיונית ופעילה מאוד. האם כמות השתיה והאכילה סבירה? האם כמות השתיה שלא יורדת בהשפעת האנטיביוטיקה יכולה להצביע על בעיה אחרת? חשוב לציין שכרגע לוקחת רק 4 ימים אנטיביוטיקה בסבב הזה..

לקריאה נוספת והעמקה

שלומות, ממש לא בטוח שבעית הזיהום בדרכי שתן היא הבעיה היחידה ממנה הכלבה סובלת. אחת האפשרויות יכולה להיות למשל בעית כליות. הייתי מאד ממליץ על בדיקות דם מלאות ואולי אולטראסאונד בטן. בהצלחה רבה והרבה בריאות

24/10/2020 | 08:15 | מאת: ספיר

היי פרופ', בהמשך לשאלה שלי, עשינו בדיקת דם לכלבה, הוטרינר שלל לחלוטין בעיית כליות אבל אמר שהסוכר גבולי בדם(ערך של 118 חשוב לציין שהכלבה הייתה אחרי אוכל ואנטיביוטיקה בעת ביצוע הבדיקה) ואין סוכר בשתן. הוא אמר שבגלל שהיא בת 4 חודשים פחות נפוץ בעיית סוכר בגיל הזה ושנחזור על בדיקת שתן בגמר האנטיביוטיקה.. האם ייתכן בעיית סוכר בגיל 4 חודשים?? אולי היא משובשבת מהאנטיביוטיקה?

מנהלי פורום וטרינריה