אורע מוחי קל והתאוששות

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי

17/02/2012 | 09:55 | מאת: א

היי אבי לקה בארוע מוחי לפני כחודש וחצי. הוא לא הצליח לעמוד יציב בעקבותיו והידיים נראו מוזרות. מלבד זה לא היו סימנים כלשהם עד כדי כך שנתי להתווכח ולהתעקש יומיים על ביצוע בדיקת סי טי ונוירולוג. הוא נמצא כבר שלושה שבועות בשיקום של בי"ח במרכז הארץ. בפיזיוטרפיה מתהלך עם הליכון לצד השגחה והכוונת הפמטפלת. מלבד זה אוכל כרגיל מלבד שתייה שבעייתית, המוטוריקה של האצבעות בידיים נפגעה ואני אל רואה שעובדים איתו על זה, אבל זה משתפר עם הזמן לבד (כי אנחנו נותנים לו לעשות הכל לבד). בכל זאת מתקשה לפתוח מכסים, לכתוב, כפורים וכו'. בנוסף - הוא אומר שיש לו תחושה שמושכים לו את כף יד שמאל למעלה או שדוחפים לו את הזרועות קדימה, או שהוא מחזיק משהו כבד פי כמה ממה שבאמת, או שהוא מרגיש נייר ביד ימין במקום מתכת או כל דבר אחר. שאלותיי: 1. מה אומרים הסימפטומים האלה? הם באים בגלים ואני תמיד חוששת שהם מבשרים על ארוע נוסף. 2. הפיזיוטרפ' הסטודנטית אמרה שכנראה ישוחרר ויתפקד עם הליכון. בסך הכל 3 שבועות של תרגול ונראה לי שיש לו לאן להתקדם בייחוד כשהגיע מתהלך אבל לא יציב למיון. איך מתעקשים על המשך טיפול במטרה להתהלך ללא הליכון? 3. יש לו תאבון מוגבר מאוד ועלה 8 קילו בשלושה שבועות (לאחר שבימים הראשונים לאחר הארוע לא אכל דבר ואחרי שנים ארוכות שירד רבות במשקל כנראה בגלל דכאון). באופן מפתיע דווקא האשפוז וכנראה התמיכה שלנו בו גרמו לתאבון טוב, מצב רוח טוב שיתוף פעולה עם הצוות, הכל. למרות זאת נתנו לו ציפרלקס חצי כדור 5ר ימים והעלו לכדור שלם, הוא הפך עצבני, עייף, נרגן, בלילה צועק. ביקשנו שיפחיתו מינון והם לא מסכימים. מה עושים? יתכן שזה בכלל סימן לארוע נוסף? תודה!

לקריאה נוספת והעמקה
06/03/2012 | 09:33 | מאת: דר' דניאל גוטליב

נשמע כאילו עבר אירוע מוחי בגזע המוח עם הסתמנות עדינה ומורכבת שלא קל לאבחן אותה. דרשי בדיקה ורפוט של הממצאים - מה בסדר ומה חלא בסדר - כבסיס להמשיך טיפול לאחר השחרור והמשיך טיפול ברמת מחלקת יום של בי"ח שיקומי או קופה. קרי עוד על הסתמנויות של שבץ באתר שלנו פנאי ובריאות. בהצלחה.

07/03/2012 | 01:14 | מאת: א

עלמנת לקבל ממנו הסבר מה בסדר ומה לא, או שיש בדיקה שממפה את הכל כמו אמ אנג'י? הידיים ממש מציקות לו, בעיקר החחושות המוזרות שלו. והאם אפש רלעשות עם זה משהו?

מנהל פורום פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי