פענוח CT
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בת 47, הופניתי לסריקת CT עקב תלונות על סחרחורות לשניות ולפעמים תחושות של מעין "לחץ בראש ובפנים", אשמח לחוות דעת לגבי התוצאות (כפי הבנתי המוח שלי מתנוון?????) חדר רביעי בגודל ומיקום תקינים ציסטרנות בזליות שמורות חדר שלישי וחדרים לטרליים סימטריים מורחבים לגילה... קו האמצע שמור אין עדות לממצא פוקלי או לאפקט מסה לאחר הזרקת חומר ניגודי לא הודגמה האדרה פתולוגית. חריצי המוח והפיסורות עמוקים לגילה מעל ומתחת לטנטוריום. בסיכום: אטרופיה מוחית מוקדם לגיל ללא ממצא מוקדי.. מה זה אומר?? אלצהיימר? מחלות של החומר האפור/לבן?? תודה מראש...
למיכל בקר טוב הממצא בהדמיית ה-CT הינו ממצא תאורי המבטא פחות רקמת מח מהצפוי לגילך. מצב זה טעון אבחון סיבתי ובעקבותיו טפול כפי שישתמע. בין השאר תדרש הדמייה משלימה עי MRI מוחי וסדרת בדיקות נוספות. קיימות שתי אפשרויות: 1.אבחון נוירולוגי בסיוע יועץ נוירולוג מומחה. 2.אבחון באשפוז נוירולוגי. בהצלחה.