קרע של האונולוס
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום על פי פיענוח MRI צווארי, ב C6-C7 יש לי בק דיסק מרכזי ושמאלי עם קרע של האונולוס ולחץ על השק הדוראלי ולחץ על החוט , ללא עדות לאותות חריגים בחוט. גם ב C4-C5 יש בלט דיסק דיפוזי ולחץ על שק דוראלי . מה זה אומר? מה זה קרע האונולוס? תודה
לארז ערב טוב. כשמתבצעת בדיקת MRI קיים לרב סיפור קליני של תלונות בגינן בוצעה הבדיקה:מהן? מה היו ממצאי הבדיקה עי הרופא ששלח אותך להדמייה? הדיסקה הבין-חולייתית מורכבת ממעטה אלסטי טבעתי הקרוי"אנולוס" תוכן הדיסקה בתוך האנולוס הסגור -גלטיני,מורכב בעיקר ממוקו-פולי-סכרידים. כשהאנולוס ,כלעיל נקרע -מדובר ב"פריצת דיסק" המאפשרת לתכנו לבקוע מאנולוס,להגר אחורנית ולצדדים ,ללחוץ על מעטה חוט השדרה,ו-או על החוט עצמו. רצוייה עתה התייעצות נוירוכירורג בברכה ד"ר א. ולד-0542-29-10-46
שלום, תודה על תגובתך. אני סובל מבעית צוואר כבר זמן רב, ללא שיפור. למרות שעדיין לא המליצו על ניתוח, טיפולים שונים לא עזרו. לפני MRI קודם - לא היה קרע באנולוס. מה זה אומר - עד כמה המצב יותר גרוע? האם במידה ויש קרע - יש סיכוי שהקרע ייתאחה בחזרה או שזה עם הזמן יגרום לכך שתוכן הדיסק יתרוקן?