בדיקת MRI עמוד שדרה צוארי
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אמי בת 77 עברה בדיקת MRI שחלק מתוצאותיו הן: c3-c4 מודגם בקע דיסק מרכזי גדול יוצר לחץ משמעותי על השק הדורלי. מודגמת היצרות משמעותית של הפורמינות דו"צ קיימת היצרות של התעלה הנובעת מהיפרטרופיה של האלמנטים האחוריים של הפצטות. בחתכים אקסיאלים רושם ללחץ על השק. c4-c5 היצרות בינונית עד קשה של הפורמינה משמאל c6-c7 בלט דיסק דיפוזי משמעותי יותר. היפרטרופיה של אלמנטים אחוריים עם היצרות בינונית של התעלה. מודגמת היצרות בינונית של הפורמינות c7-t1 מצב אחר ניתוח בגישה קדמית. מודגם ממצא מימין, לא ברור אם מדובר באוסטאופיט גדול, דיסק או גוף החוליה הגורם לחץ משמעותי על השק הדורלי והחוט מימין נקבע לאמא תור לנוירוכרורג רק לסוף יוני, לכן הייתי רוצה לדעת האם תוכל לעזור לי להבין את הממצאים? האם ממצאים אלה מצריכים ניתוח? ו/או כל דבר נוסף שתוכל להוסיף. תודה מראש
לקט ערב טוב אשמח לעזור לך. לשם כך יש לראות את אימך ולקבל מפרט מלא על מצבה עתה ובהשוואה ללפני ניתוחה. יש לעיין בהדמיית MRI טרום ניתוחית ועכשוית.יש להששוותן. לפי אלה לגבש דעה עתה בדבר הצורך בנתוח נוסף,אם כן- איזה נתוח. אין כמובן טעם הייעוץ וירטואלי במצב המתואר. בברכה ד"ר א.ולד,נוירוכירורג.-0544-8041-29 ,0542-29-10-46.