הידרוצפלוס- תגובה דחופה
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני בת 28 ולפני 10 חודשים עברתי ניתוח ETV עקב הידרוצפלוס שהתגלה אצלי. לצערי, הסימפטומים שקדמו לניתוח חזרו ולאחר בדיקת MRI שעברתי הנוירוכירורג שניתח אותי המליץ לנתח שוב והציע שלוש אופציות: 1. ניתור על מנת לוודא שהסימפטומים נגרמים כתוצאה מההידרוצפלוס ובמידה וכן חזרה על הניתוח אותו עברתי. 2. חזרה על הניתוח ETV ללא ניתור. 3. ניתוח שאנט יש לציין שבחודשים שלאחר הניתוח לא סבלתי מהסימפטומים הללו ושאני סובלת מהם בארבעת החודשים האחרונים מהם היתרונות והחסרונות לכל אופצייה? ומה מומלץ? תודה!
לקטי בקר טוב תודה על פנייתך. כ-שליש מנתוחי ETV נכשלים אני מעדיף לעיין בהדמייה לפני ואחרי הנתוח!יש לכך משמעות מעבר למידע שבפנייתך. נטייתי טרם הנ"ל:לא הייתי מבצע ניטור ו-או ETV שני.במצב תסמיני מעדיף דלף-SHUNT.בחירת סוג הדלף המתאים יכולה להסתייע במדידת לחץ הנוזל בתחילת הנתוח בברכה דר. א. ולד,נוירוכירורג-0542-29-10-46.