נימול בפנים- תשובה של MRI
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בהמשך לפנייתי להלן פיענוח MRI:מודגמת קברנומה בקוטר 1 ס"מ בברכיום פונטיס השמאלי. אין עדות לבצקת משמעותית בהיקף התהליך.פרט לכך רקמת המוח בגדר התקין ללא עדות לתהליכים תופסי מקום,האדרה פתלוגית,דמם,שינויים איסכמיים או דמיאלינטיבים.אין עדות לקברנומות נוספות.סגנל זרימה תקין מודגם בכלי הדם המרכזיים של המוח ללא עדות ל-AVM בבקשה ענה לי האם יש להתערב באופן כלשהו במצב זה??? תודה.
למר אלון בקר טוב! קברנומה הינה מום אשר לעיתים לא שכיחות יכול לדמם. שכיחות הדמם הרבה יותר נמוכה מזו של מומי כלי דם מוחיים אחרים. המשך תשובתי להלן מסוייגת כיון שלא ראיתי את ההדמייה ובהנחה שפענוחה נכון ומדייק. אצלך לא תואר דמם מהקברנומה. לא הסברת בפנייתך: מדוע בוצעה הדמיית ה-MRI ? הצורך בהתערבות כלשהיא יהיה ישים בשני מצבים: 1.במידה ויארע דמם מהקברנומה 2.במידה וממדיה ישתנו=צמיחה נפחית משמעותית(מצב נדיר ג"כ). אני תקווה שהלילה הבא יאפשר שינה נינוחה יותר.. בברכה