נוירוציטומה
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. רציתי לדעת מהו סוג הגידול ששמו "נוירוציטומה"? תודה!
לגרשון שלום תודה על פנייתך המדובר בגידול נדיר תואר לראשונה רק ב-1980. מורכב מתאים עגולים-אובאליים הקרויים נאורוציטים. מהווה 0.25-0.5% מגידולי המח. מתפתח ברב המכריע של המקרים בתוך חדרי המח(החדרים מכילים נוזל מימי הקרוי נוזל מוחי=CSF ,ופעמים רבות חוסם את זרימת הנוזל בתוך החדרים,להתנפחותם,ולמצב הקרוי הידרוקן חסימתי=הידרוצפלוס. ממאירותו מתונה -עפ"י דרוג ארגון הבריאות העולמי-דרגת ממאירות שנייה מתוך ארבע. בברכה
שלום רב, רציתי לדעת בהמשך לשאלה על נוירוציטומה, האם סרטן זה הינו גרורתי ומה מידת הסיכוי/סיכון ללוקים בסרטן זה? כיצד תאים אלה מגיבים לכימותראפיה? תודה רבה, אורה