חשד לעגינת חוט שדרה אצל פעוטה בת שנתיים

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

30/04/2018 | 21:59 | מאת: אירית

שלום רב, הבת שלי בת שנתיים. מעל חצי שנה מתלוננת על כאבים בגב. הולכת על קצות האצבעות הרבה. היינו בייעוץ אצל שני אורטופדים שמבדיקה גופנית טענו שהכל תקין. היום נגשנו לחוות דעת נוספת של אורטופד. לטענתו יש לפנות לנוירולוג ולבצע mri לצורך שלילת עגינת חוט שדרה. מרפרוף באינטרנט הבנתי שאם זהו המצב אז מבצעים ניתוח. האם הניתוח מורכב? האם הוא מסוכן? אנחנו מאוד לחוצים.

לקריאה נוספת והעמקה

בקר טוב אירית, *מתבקשת בדיקת נוירולוג ילדים *סביר שתתבקש הדמיית MRI לעמוד-חוט השדרה בשאלת קיום עגינה נמוכה של קצה חוט השדרה. *עפ"י נתוני 2 הנ"ל ייקבע אבחון ויוגדר צורך או העדר צורך *בניתוח. דיון אודות ניתוח יתאים כאשר יהיה מידע על איזה ניתוח מדובר ומה הממצאים הבדיקתיים וההדמייתיים במקרה המסויים של ביתך. בברכה

02/05/2018 | 21:34 | מאת: אירית

אכן האורטופד הפנה לנוירולוג בשאלה האם צריך mri לצורת שלילת tethered cord. אני מבינה שעוד אין ממצאים. אך אשמח אם בכל זאת ניתן לתת לי קצת פרטים על הנושא. הילדה נולדה בשבוע 36+2 בדיקות הריון היו תקינות ואין כל סממן חיצוני למום הנל לכן גם שני אורטופדים שלחו אותנו הביתה בטענה שאין כלום . האורטופד השלישי החליט לבדוק את הנושא לעומק. יש לנו בקרוב תור לנוירולוג. במידה וכן נצטרך ניתוח. במה זה כרוך? ניתוח מסוג זה יכול לגרום לנכות? למרות שהילדה כבר הולכת מגיל שנה ו3 חודשים. מדי פעם ההליכה על קצות האצבעות ומתלוננת על כאבי גב כפי שציינתי בפניה הקודמת.

מנהלי פורום נוירוכירורגיה